ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

دانشمندان: استرس داشته باشید تا خوشحال بمانید

بر اساس تحقیقاتی که اخیراً پژوهشگران انجام داده اند دریافته اند افرادی که سخت کوش هستند و برای بهبود مهارت ها یا قابلیت های خود تلاش بسیاری می کنند، معمولاً متحمل استرس می شوند، ولی همین ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

بر اساس تحقیقاتی که اخیراً پژوهشگران انجام داده اند دریافته اند افرادی که سخت کوش هستند و برای بهبود مهارت ها یا قابلیت های خود تلاش بسیاری می کنند، معمولاً متحمل استرس می شوند، ولی همین تنش در بازه زمانی روزانه و نیز بازه های طولانی مدت تر، به رضایت مندی بیشتر آنها منجر می شود.

به گفته «رایان هاوِل» دستیار استاد در رشته روانشناسی در دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو، بسیاری از انسان ها معمولاً به دلیل متحمل شدن استرس بالا، از دستیابی به اهداف خود دلسرد می شوند؛ او می گوید: ولی ما دریافته ایم که این مسئله در نهایت می تواند به نفع انسان ها باشد و علی رغم عدم دستیابی به هدف [حداقل در حال حاضر]،  رضایت مضاعفی از انجام کارها در شرایط وارد شدن استرس حاصل می شود.

بدین ترتیب به نظر می رسد بررسی های اخیر محققان مصداق این ضرب المثل معروف باشد:

«نابرده رنج گنج میسر نمی شود»

به عبارت دیگر تلاش برای دستیابی به یک هدف بزرگ یا تسلط یافتن بر یک مهارت موجب وارد آمدن استرس بیشتر می شود ولی در آینده همین مسئله موجب رضایت بیشتر شخص خواهد شد. به گفته پژوهشگران تنها مقدار کمی اضافه شدن به میزان استرس، رضایت مندی بسیار زیادی را در طولانی مدت موجب می شود.

افراد موفق وقت و انرژی خود را برای بررسی دائمی اینکه چه قدر تا دستیابی به هدف مانده، تلف نمی کنند

به گفته این محققان افراد موفق ابتدا هدف خود را تعیین می کنند و تمام تمرکز خود را روی دستیابی به آن قرار می دهند. در نهایت آنها به طرز شگفت آوری به مرور هدف خود  را از یاد می برند. در حالی که هدف از بین نرفته است. در واقع آنها در هر روز بیشتر تمرکز خود را روی کاری قرار می دهند که قرار است همین امروز انجام دهند. بدین ترتیب از کار هر روز خود لذت می برند و برای انجام وظایف خود در روزهای آتی نیز انگیزه مضاعفی می یابند و در نهایت به هدف نهایی خود دست پیدا می کنند.

این دیدگاه موجب می شود انسان های موفق به طور مستمر وقت و انرژی خود را برای بررسی اینکه الان در راه رسیدن به هدف کجا هستند و چقدر مانده تا به آن دست پیدا کنند، تلف نکنند.

پیشنهاد می کنیم مطلب دیجیاتو در مورد راهکارهای سلامت ماندن در محیط کار پر استرس را از دست ندهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mohammad reza
    mohammad reza | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    جالبه!!!!!

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    عجب

  • PythonRules
    PythonRules | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    ممنون... ما تو ایران که همیشه داریم. یعنی خوشحالیم :)

  • hadi emaniyan
    hadi emaniyan | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    جالبه

مطالب پیشنهادی