ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رونمایی کره جنوبی از اولین پلتفرم خودروهای خودران در دنیا
تکنولوژی

کره جنوبی از اولین پلتفرم آزمایش خودروی خودران مبتنی بر اینترنت 5G رونمایی کرد

سازمان ایمنی حمل و نقل کره جنوبی به همراه اپراتور مخابراتی SK Telecom به تازگی از اولین پلتفرم ویژه آزمایش خودروهای خودران بر مبنای اینترنت 5G رونمایی کرده است. فناوری 5G که به صورت زیر ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ دی ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۰

سازمان ایمنی حمل و نقل کره جنوبی به همراه اپراتور مخابراتی SK Telecom به تازگی از اولین پلتفرم ویژه آزمایش خودروهای خودران بر مبنای اینترنت 5G رونمایی کرده است.

فناوری 5G که به صورت زیر ساخت های آزمایشی برای شهر 320 کیلومتر مربعی به نام «K-City» طراحی شده، اولین نمونه در نوع خود در جهان است که به طور ویژه برای آزمایش خودروهای خودران پیاده سازی شده است.

سرعت 20 گیگابیت در ثانیه و نیز تأخیر بسیار ناچیز یک میلی ثانیه ای شبکه 5G به مرکز کنترل کمک می کند که تبادل اطلاعات بین خودرو ها و سایر تجهیزات هوشمند را در لحظه مدیریت کند. همچنین نقشه های سه بعدی از محل آزمایش تهیه شده که حداکثر خطای آن تنها 20 سانتی متر است.

رونمایی کره جنوبی از اولین پلتفرم خودروهای خودران در دنیا

البته شکی نیست که این تازه شروع کار است و قطعاً برای پیاده سازی چنین فناوری هایی در سطح جهانی نیاز به پیشرفت های اساسی در این حوزه احساس می شود تا بتوان به میزان قابل قبولی از اعتماد، در زمینه فناوری های ارتباطی دست یافت.

کره جنوبی تا سال 2020 زیرساخت های تکنولوژیک لازم برای سطح 3 خودروهای خودران در این کشور را فراهم خواهد کرد

ایجاد شهر K-City از حدود بهار سال 96 آغاز شد و پس از سرمایه گذاری 10.3 میلیون دلاری از سوی دولت کره جنوبی توسعه آن سرعت بیشتری یافت و سپس این شهر در چند هفته اخیر عملیاتی شد. در نهایت سازمان های دولتی قصد دارند با کمک شرکت های تکنولوژیک محلی به مرور فناوری های این شهر را گسترش دهند. همچنین دولت این کشور قصد دارد به منظور تجاری سازی سطح 3 خودروهای خودران (در این سطح خودرو خودران است ولی برای کنترل شرایط بحرانی نیاز به دخالت راننده دارد) تا سال 2020 سرمایه گذاری های لازم را انجام دهد.

رونمایی کره جنوبی از اولین پلتفرم خودروهای خودران در دنیا

انتظار می رود کره جنوبی در المپیک زمستانی که از 20 بهمن ماه سال جاری در این کشور آغاز می شود، فناوری 5G را به طور رسمی برای اولین بار در جهان ارائه کند.

پیش از این رنو نیز با مجهز کردن محدوده ای مشخص از مسیر یک بزرگراه به اینترنت 5G، امکان آزمایش خودروی خودران سمبیوز را فراهم کرده بود که خبرنگار دیجیاتو نیز در یک تست درایو این خودرو را بررسی نموده بود.

امید می رود اکنون که با موفقیت فناوری 5G توسط ایرانسل در کشورمان آزمایش شده در آینده با فراهم شدن زیر ساخت های مورد نیاز، امکان آزمایش خودروی خودران در ایران فراهم شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی