ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه با سرویس Firefox Send یک فایل حجیم را به صورت مخفیانه ارسال کنیم؟

با وجود پیشرفت تکنولوژی همچنان ارسال فایل های حجیم در سطح اینترنت پیچیدگی های خودش را دارد. استفاده از ایمیل برای فرستادن فایل های بالای یک گیگابایت گزینه خوبی نبوده و سرویس های ابری همانند ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۱ دی ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

با وجود پیشرفت تکنولوژی همچنان ارسال فایل های حجیم در سطح اینترنت پیچیدگی های خودش را دارد. استفاده از ایمیل برای فرستادن فایل های بالای یک گیگابایت گزینه خوبی نبوده و سرویس های ابری همانند Dropbox یا Google Drive هم به خاطر محدودیت های حجمی دارای مشکلات خودشان هستند.

جدا از اینکه معمولا هنگام استفاده از این سرویس ها باید مجوزهایی را بدهید که باعث می شوند تا سرور نیز به فایل ها دسترسی پیدا کنند. جدیدترین سرویس موزیلا که Firefox Send نام دارد آمده تا مشکل ارسال فایل های حجیم را برای همیشه حل کند.

کافیست با یک کلیک فایل هایی که حداکثر 2 گیگابایت دارند را برای بقیه فرستاده و مهم هم نیست از کدام مرورگر استفاده می کنید، چون سرویس Firefox Send با خیلی از مرورگرها سازگار است. خوشبختانه بعد از دانلود فایل ها از سوی کاربر، موزیلا آن را پاک خواهد نمود. بنابراین نگرانی بابت دزدی اطلاعات نباید داشته باشید.

اگر می خواهید با نحوه استفاده از سرویس Firefox Send آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مطلب پیش رو را از دست ندهید.

برای شروع یکی از مرورگرهای خود را باز کنید؛ فایرفاکس، کروم، سافاری، اِج یا هر مرورگر مدرن دیگری که استفاده می کند. فرقی ندارد فقط مطمئن باشید که مرورگر آپدیت شده باشد. سپس به آدرس send.firefox.com بروید.

در صفحه باز شده، با کلیک روی جعبه آبی رنگ فایل خود را از کامپیوتر انتخاب می کنید. البته می توانید فایل را از درون کامپیوتر به مرورگر بکشید، بستگی به خودتان دارد. بعد از این کار، سایت پیش از آنکه فایل را در سرورهای Firefox Send آپلود نماید آن را به صورت محلی رمزگذاری می کند.

بسته به پردازنده کامپیوترتان عملیات رمزگذاری فایل ها ممکن است چند دقیقه طول بکشد. سپس نوبت به آپلود فایل می رسد که با توجه به سرعت اینترنت و اندازه فایل، برای آن هم باید مدتی دست نگه دارید. در هر صورت بعد از دقایقی فایل آپلود شده و لینک دانلودش را دریافت می کنید.

حالا می توانید فایل را با کسانی که می خواهید به اشتراک بگذارید تا دانلودش کنند. فقط یک چیز مهم را به یاد بسپارید: فایل آپلود شده در Firefox Send فقط یک بار می تواند دانلود شود. بنابراین لینک را برای چند نفر نفرستید.

با توجه به تست های انجام شده، سروریس Firefox Send روی مرورگر فایرفاکس بهتر عمل می کند که البته خیلی هم عجیب نیست. اما Chrome هم عملکرد مناسبی هنگام استفاده از آن دارد.

سرویس Firefox Send حداقل در حال حاضر بهترین گزینه برای اشتراک گذاری فایل های حجیم نیست. آپلود بعضی فایل ها بیش از اندازه طول کشیده و حتی بعضی وقت ها ارور می دهد. ولی همچنان سرویس موزیلا با امنیت خوبش می تواند کار کاربر را راه بیاندازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • shahab azimi
    shahab azimi | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    من تست کردم میشه تعداد دانلود ها رو تا 20 بار هم افزایش داد و حتی روی فایل پسورد گذاشت که موقع دانلود پسورد بخواد

  • shahab azimi
    shahab azimi | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    ممنون خیلی کاربردی بود

مطالب پیشنهادی