ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آب معدنی
علمی

رونق گرفتن کسب و کار فروش آب تصفیه نشده در آمریکا

در سال های اخیر افزایش استفاده از سموم و آفات کشاورزی و عوارض جانبی آنها افراد را به سوی استفاده از مواد ارگانیک سوق داده و حالا نوبت به آب خالص رسیده است. به گزارش ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

در سال های اخیر افزایش استفاده از سموم و آفات کشاورزی و عوارض جانبی آنها افراد را به سوی استفاده از مواد ارگانیک سوق داده و حالا نوبت به آب خالص رسیده است.

به گزارش نیویورک تایمز اخیرا تمایل آمریکایی ها به استفاده از آب خالص افزایش چشمگیری پیدا کرده و استارتاپ هایی مانند «Live Water» و «Tourmaline Spring»  از این راه پول خوبی به جیب زده اند.آب خالصیکی دیگر از این استارتاپ ها که «Zero Mass Water» نام دارد از طریق نصب سیستم هایی برای جذب آب از هوای اطراف خانه سرمایه ای 24 میلیون دلاری را به دست آورده است.

کمپانی دیگری نیز انواع مختلفی از آب را در اختیار مشتریان قرار می دهد که شامل آب بدون فلوراید، آب بدون کلر و آب معدنی قلیایی است.

در سانفرانسیسکو گالن های آب ده لیتری کمپانی Live Water با نشان «غیر استرلیزه و تصفیه نشده» 36.99 دلار قیمت دارند و این در حالی است که موجودی آنها به سرعت تمام می شود.آب خالصمدیر یکی از فروشگاه های عرضه کننده این محصول در مصاحبه با نیویورک تایمز گفته است:

این آب مزه شیرینی مبهمی دارد و احساس نرمی و لطافت خاصی را در دهان ایجاد می کند.

یکی از دلایل افزایش گرایش عمومی به آب خالص این شایعه است که این نوع آب خاصیت پروبیروتیک دارد در حالی که آب تصفیه شده فاقد این ویژگی بوده و ممکن است آلوده به سرب باشد.

«Mukhande Singh»، رییس کمپانی Live Water در مورد آب شهری عقاید جالبی دارد:

آب شهری؟ شما در واقع آب توالتی را می نوشید که به داروهای کنترل زاد و ولد آلوده شده است. علاوه بر این فلورایدی که به آن اضافه می شود ماده ای برای کنترل ذهن است که روی دندان ها نیز آثار مخربی برجای می گذارد.

با این حال متخصصان بسیاری مانند دکتر «دونالد هنسرود»، از مدیران کلینیک «Mayo» تاکید می کند که در صورت عدم تصفیه آب باکتری ها و دیگر مواد خطرناک موجود در آن خطرات فراوانی را به همراه خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۲ دی ۱۳۹۶

    تو شهرما آب لوله کشی با فاضلاب چند ساله یکی شده مزه یه چیزی میده شهرداری هم گفته که برای آشامیدن استفاده نکنید

  • Sami
    Sami | ۱۲ دی ۱۳۹۶

    فرقش با آب معدنی چیه؟

  • pouya s
    pouya s | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    همیشه یه سری آدم هستند که فکر پول ساز دارند

  • coleman
    coleman | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    والا من آب تصفیه شده لوله کشی خونه رو میخورم طعم گ ل میده آب لوله کشی شهر ما بدترین کیفیت ممکن رو داره افتضاح

مطالب پیشنهادی