ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تفاوت ایمنی و تصادف؛ آزمایش قطعات یدکی اصلی و تقلبی توسط مرسدس بنز [تماشا کنید]

امروز وجود قطعات تقلبی و غیر اصلی به یکی از مشکلات بزرگ مشتریان در بازارهای مختلف تبدیل شده است. این قطعات که به علت شباهت فوق العاده زیاد به نمونه های اصلی حتی بعضا توسط ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

امروز وجود قطعات تقلبی و غیر اصلی به یکی از مشکلات بزرگ مشتریان در بازارهای مختلف تبدیل شده است. این قطعات که به علت شباهت فوق العاده زیاد به نمونه های اصلی حتی بعضا توسط مکانیک های زبده نیز قابل تشخیص و شناسایی نیستند، سود سرشاری را عاید سازندگان خود می کنند؛ به همین جهت مدام بر تولید کنندگان آنها افزوده شده و به واسطه سودجویان به دست مشتریان نهایی می رسند.

قطعه مرسدس بنز

شاید برخی عقیده داشته باشند که چه فرقی می کند یک قطعه اصلی باشد یا غیر اصلی، به هر حال وظیفه اش را انجام می دهد. در پاسخ به این افراد باید گفت که علی رغم شباهت های ظاهری بسیار، قطعات تقلبی از لحاظ عملکرد به هیچ وجه قابل مقایسه با قطعات اصلی یا تایید شده شرکت های مختلف نبوده و در شرایط پر تنش کارایی خود را از دست می دهند.

مرسدس بنز

برای اثبات این موضوع، اخیرا مرسدس بنز ویدیوی جالبی را تهیه کرده که در آن به مقایسه عملکرد اجزای اصلی و غیر اصلی سیستم ترمز پرداخته شده است. در این ویدیو تیم فنی اشتوتگارتی ها دیسک ها و لنت های ترمز اصلی و غیر اصلی را در شرایط سخت قرار داده و عملکرد آنها را ارزیابی می کنند.

تست قطعه مرسدس بنز

به منظور نمایش هر چه بهتر تفاوت در کارایی این اجزا، دو دستگاه مرسدس CLA به قطعات اصلی و تقلبی مجهز شده و عملکرد آنها در ترمزگیری شدید با سرعت اولیه صد کیلومتر در ساعت مقایسه می شود.

در تست انجام شده، مرسدس بنز CLA سفید رنگ که از قطعات اصلی بهره می برد، می تواند بدون هیچ مشکلی در فاصله استاندارد خود را متوقف کند. در مقابل CLA قهوه ای رنگ که در آن لنت و دیسک غیر اصلی نصب شده، به مسافت بسیار بیشتری برای توقف کامل نیاز پیدا می کند.

Genuine vs Fake Part

اشتوتگارتی ها در انتهای این ویدیو از دارندگان محصولات خود تقاضا می کنند که برای حصول اطمینان از تهیه قطعات اصلی همواره به نمایندگی ها و مراکز خدمات پس از فروش مجاز مرسدس بنز رجوع نمایند.

متاسفانه قطعات یدکی تقلبی و غیر مرغوب در بازار کشور ما نیز به وفور دیده می شوند. نکته عجیب اینکه بعضا قطعات فروخته شده در نمایندگی ها نیز چندان با کیفیت نبوده و تردیدهای زیادی درباره اصالت آنها وجود دارد.

یکی از راه های بسیار ساده برای شناخت قطعات تقلبی، دقت و توجه به عبارات و جملات انگلیسی به کار برده شده بر روی بسته بندی آنها است. در این نوع از قطعات معمولا اشتباهات تایپی و نگارشی زیادی دیده می شوند، طوری که حتی گاها عبارت ساده Made in Japan با غلط هایی همراه است!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • asasoal
    asasoal | ۱۳ دی ۱۳۹۶

    تحریم، اتحاد و اعتراض نسبت به ظلم و زیاده خواهی منجر به پیروزی ملت میشود

  • мσнαммα∂.α.ʝ
    мσнαммα∂.α.ʝ | ۱۲ دی ۱۳۹۶

    پراید رو هم بگید لطفا

  • ami_ald
    ami_ald | ۱۲ دی ۱۳۹۶

    من خودم از ایساکو یه نمد کاپوت گرفتم کیفیتش صد برابر پایینتر از نمدای کاپوت توی بازاره
    کاش مردم این همه پشتکار داشتن برای اعتراضات یه پشت کاری هم نشون میدادن برای نخریدن خودرو از ایرانخودرو
    من که پولمو از بانکا برداشتم دیگه هم نمیزارم پول توی بانک بمونه به امید ورشکستگیشون

مطالب پیشنهادی