ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات کنگورو
علمی

ربات انسان نمای کنگورو تمرینات ورزشی انجام می دهد و عرق می ریزد [تماشا کنید]

یک تیم رباتیک ژاپنی ربات کِنگورو را توسعه داده اند که می تواند حرکاتی مشابه با انسان ها را انجام داده و حتی از طریق عرق کردن از افزایش بیش از حد بخش های مختلف ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

یک تیم رباتیک ژاپنی ربات کِنگورو را توسعه داده اند که می تواند حرکاتی مشابه با انسان ها را انجام داده و حتی از طریق عرق کردن از افزایش بیش از حد بخش های مختلف خود جلوگیری کند.

کنگورو، توسط لابراتوار JSK دانشگاه توکیو توسعه داده شده و در طراحی آن از اسکلت عضلانی پیچیده بدن یک پسر بچه ایده گرفته شده. کنگورو می تواند تمرینات ورزشی مشابه با انسان ها از جمله دراز نشست را انجام دهد.

البته این ربات سال هاست که در حال توسعه است و پیش از این نیز در مورد یکی از نمونه های اولیه آن در دیجیاتو نوشته بودیم. کنگورو در واقع نمونه ای پیشرفته تر از رباتی به نام کِنتا است که در سال 2001 توسعه آن آغاز شده بود. حالا به لطف بهبودهایی که بر کنگرو توسط تیم محققان اعمال شده، این ربات از ساختار پیچیده تری نسبت به نمونه های قبلی خود بهره می برد.

یکی از قابلیت های جالب این ربات عرق کردن آن است تا بدین ترتیب مانند انسان ها دمای بدن خود را کاهش دهد. این یک راهکار عملی است تا بدین طریق از رسیدن دمای اجزای کنگورو به میزان بحرانی و آسیب دیدگی احتمالی آن جلوگیری شود. بدین منظور قطرات آب روی اسکلت آن پخش می شود تا با بخار شدن، موجب خنک سازی اجزا گردد.

ربات کنگوروهدف محققان یاد شده این است که در نهایت رباتی را توسعه دهند که بتواند به صورت کاملاً دقیق حرکات انسان ها را تقلید نماید. همچنین بتواند در شرایطی از جمله در تست های تصادفات به کار رود و از سوی دیگر به تحلیل دقیق تر عضلات ورزشکاران کمک نماید.

کنگورو بر خلاف بسیاری از ربات ها از جمله ربات ویژه بوستون داینامیکس که می تواند پشتک بزند، قابلیت های فرا انسانی ندارد. زیرا اساساً بدین منظور طراحی شده که مشابه انسان ها باشد و رفتارهای آنها را تقلید کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی