ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

چگونه پیکسل لانچر گوگل را روی موبایل های مختلف نصب کنیم؟

همانطور که احتمالا می دانید، پیکسل لانچر در انحصار پیکسل های گوگل است و این شرکت قرار نیست که لانچر زیبا و سبک خود را در اختیار عموم قرار دهد. به نوعی حتی کاربران نکسوس ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۲ دی ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

همانطور که احتمالا می دانید، پیکسل لانچر در انحصار پیکسل های گوگل است و این شرکت قرار نیست که لانچر زیبا و سبک خود را در اختیار عموم قرار دهد. به نوعی حتی کاربران نکسوس ها نیز قادر به دریافت پیکسل لانچر نیستند و نمی توانند از طریق گوگل پلی آن را روی موبایل های خود نصب کنند.

شاید این موضوع از نظر بسیاری مشکل چندان مهمی نباشد. اما اگر به رابط کاربری نکسوس ها پس از دریافت اندروید ۸ نگاهی بیندازید، متوجه مشکل اصلی خواهید شد. لانچر Google Now پس از دریافت به روزرسانی اورئو دیگر آن چیزی نبود که انتظارش را داشتیم.

به نوعی آیکون های مربعی شکلش توی ذوق می زدند و رابط کاربری لانچر قدیمی گوگل به شدت زشت و از مد افتاده شده بود. از طرفی بسیاری از ویژگی های جالب اندروید ۸ نیز تحت انحصار پیکسل لانچر قرار داشت. یعنی کاربران نکسوس ها از تجربه ویژگی های جذابی مانند نوتیفیکیشن دات و همچنین تغییر شکل آیکون ها بی بهره بودند.

همین مسائل کار کردن با نکسوس ها را به شدت آزار دهنده کرده بود. کاربران موبایلی در دست داشتند که اندروید O را پیش از تمام گجت های هوشمند دیگر دریافت کرده بود. اما متاسفانه این افراد به خاطر سیاست های عجیب گوگل نمی توانستند از بسیاری امکانات جالب اورئو بهره مند شوند.

نمایی از ظاهر فعلی و از مد افتاده لانچر Google Now.

همین مسئله نیز باعث شد که بسیاری از کاربران به سراغ لانچرهای شخص ثالثی بروند که با امکانات تازه اندروید O به روزرسانی شده بودند. اما جالب اینجاست که بدانید اصلا نیازی به انجام چنین کارهایی نبود. چرا که خیلی راحت می شد پیکسل لانچر را بدون هیچ دردسری روی موبایل هایی که به اندروید ۶ یا بالاتر به روز شده بودند، نصب کرد و از تمام امکانات ویژه آن بهره برد.

تنها کاری هم که برای رسیدن به این موضوع باید انجام می دادیم، پیدا کردن فایل APK پیکسل لانچر بود. البته همانطور که حدس می زنید نمی شود فایل پیکسل لانچر را از طریق گوگل پلی دانلود کرد. اما چندین و چند وبسایت مختلف وجود دارند که می توان با مراجعه به آن ها فایل APK هر اپلیکیشنی را پیدا کرد.

پیکسل لانچر نیز از این قضیه مستثنی نیست و فقط کافی بود یکی از این سایت ها را پیدا می کردید. البته از بین بررسی هایی که ما انجام دادیم، بهتر است برای دریافت پایدارترین نسخه پیکسل لانچر به سراغ وبسایت «XDA Developers» بروید و مراحل کار را از آن جا دنبال کنید.

با این حال، برای راحتی بیشتر کافیست به این لینک بروید تا مستقیما به صفحه مخصوص پیکسل لانچر هدایت شوید. حالا اگر خوب دقت کنید می توانید لینک ورژن های مختلف پیکسل لانچر را ببینید. ورژن ۳.۱ پیکسل لانچر در زمان به نگارش درآمدن این مقاله، جدیدترین ورژن این لانچر به حساب می آمد.

از این رو، فقط کافیست روی لینک آن کلیک کنید تا مراحل دانلود فایل آغاز شود. نحوه نصب پیکسل لانچر نیز اصلا پیچیده نیست. دقیقا باید همان روندی را طی کنید که برای نصب هر اپلیکیشنی به سراغش می روید. کافیست فایل اپ را لمس کنید و با فشردن «Next» های پی در پی، مراحل نصب پیکسل لانچر را به اتمام برسانید.

با پایان یافتن این روند، کار تقریبا تمام است و اگر به صفحه اصلی موبایل خود بروید، می بینید که پیکسل لانچر جایگزین لانچر اصلی موبایل تان شده. فقط لازم است که پس از نصب کامل پیکسل لانچر آن را به عنوان لانچر پیش فرض موبایل خود مشخص کنید.

البته پس از پایان مراحل نصب، به صورت خودکار پنجره ای روی صفحه موبایل تان ظاهر می شود که می توانید از طریق آن لانچر پیش فرض خود را انتخاب کنید. به همین ترتیب کافیست در این پنجره پیکسل لانچر را انتخاب و سپس با لمس گزینه «Always» آن را به عنوان لانچر اصلی به موبایل خود معرفی کنید.

با به پایان رسیدن این مراحل، کار نصب پیکسل لانچر تمام است و می توانید از ویژگی های جالب آن نهایت استفاده را ببرید. فقط باید به این موضوع هم اشاره کنیم که نوتیفیکیشن دات به صورت پیش فرض فعال نیست و اگر می خواهید به آن دسترسی داشته باشید باید به سراغ تنظیمات پیکسل لانچر بروید.

نمایی از ظاهر مدرن و جذاب پیکسل لانچر.

از این رو، کافیست در صفحه اصلی، نمایشگر را برای چند ثانیه لمس کنید. سپس از بین گزینه های به نمایش درآمده «Home Settings» را انتخاب کنید. حالا از طریق منو باز شده، گزینه «Notification dots» را لمس کنید و وارد آن شوید. با ورود به صفحه مذکور، کافیست گزینه «Allow notification dots» را فعال کنید تا از این پس اعلان های جدید با ظاهری متفاوت برای تان نمایش داده شوند.

در آخر نیز باید گفت که اگر موبایل تان به اندروید ۸ به روز شده، در بخش «Home Settings» می توانید به ویژگی تغییر شکل آیکون ها نیز دسترسی داشته باشید. فقط کافیست به Home Settings بروید و از طریق منو «Change icon shape» ظاهر متفاوتی به آیکون اپ ها ببخشید.

در کل پیکسل لانچر به شدت لانچر خوب و سبکی است. ظاهر زیبایی دارد که برخلاف لانچر Google Now چشم هر فردی را به خود جذب می کند. پس اگر به دنبال یک لانچر خوب و جذاب می گردید، بهتر است برای یک بار هم که شده، پیکسل لانچر را امتحان کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • saman azizi
    saman azizi | ۱۳ دی ۱۳۹۶

    سلام.
    چرا نمیاد برای من.
    گوشیم Huawei honor 5x
    نصب شد ولی تغییر نکرد

  • bahram Shademanpo
    bahram Shademanpo | ۱۳ دی ۱۳۹۶

    لانچر فقط نووا لانچر

  • امیرحسین عطایی
    امیرحسین عطایی | ۱۳ دی ۱۳۹۶

    چرته

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی