ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ارسال اولین کاوشگر به نیمه تاریک ماه در سال 2018 توسط چین

در سال 2018 چین قصد دارد فضاپیمای «Chang’e 4» را به نیم کره کشف نشده ماه ارسال کند. در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش رود و این کشور موفق به فرود یک کاوشگر در ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

در سال 2018 چین قصد دارد فضاپیمای «Chang’e 4» را به نیم کره کشف نشده ماه ارسال کند. در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش رود و این کشور موفق به فرود یک کاوشگر در نیمه تاریک ماه گردد، اولین کشوری خواهد بود که موفق به این امر شده است.

برای دستیابی به این هدف چین دو ارسال به فضا را اجرا خواهد کرد. اولین ارسال در خرداد تا تیر سال 97 انجام می شود و طی آن ماهواره ای به فاصله 60 هزار کیلومتری در سمت نیمه تاریک ماه ارسال می شود تا بدین طریق امکان ارتباط بین زمین و آن سوی ماه فراهم شود.

در واقع دلیل اصلی که تا به حال هیچ سازمان فضایی کاوشگری را در نیمه تاریک ماه فرود نیاورده، همین مسئله پیچیده بودن ارتباط آن با زمین است.

کاوشگر Chang’e 4

هنگامی که ارتباط با موفقیت برقرار شد، چین محموله دوم را ارسال می کند. این بار محموله Chang’e 4 خواهد بود. همچنین ماهواره اول به محموله دوم کمک می کند تا با موفقت کاوشگر را روی سطح ماه فرود بیاورد.

کاوشگر یاد شده همچنین دارای محموله ای متفاوت خواهد بود. قرار است مجموعه ویژه ای برای کاشت گیاهان همراه با آن ارسال شود تا بدین ترتیب امکان پرورش آنها در سطح ماه بررسی شود.

به گفته «برایان هاروی»، تحلیلگر امور فضایی، این مأموریت چالش برانگیز می تواند چین را در زمینه فضایی در دنیا به پیشتاز بدل نماید.

کاوشگر Jade Rabbit چین که با فضاپیمای Chang’e 3 به ماه ارسال شده بود
کاوشگر Jade Rabbit چین که با فضاپیمای Chang’e 3 در سال 2013 به ماه ارسال شده بود

چین برای اولین بار در سال 2007 از برنامه کاوش در ماه با ماهوارهChang’e 1 رونمایی کرد. در سال 2010 نیز Chang’e 2 به سمت مدار ماه ارسال شد. در نهایت در سال 2013 Chang’e 3 به سمت ماه فرستاده شد و کاوشگر آن به نام «Jade Rabbit» شروع به کاوش در سطح ماه کرد.

در حال حاضر ماهواره Chang’e 5 مراحل پایانی آزمایش خود را می گذراند و قرار است تا زمان ارسال Chang’e 4 در حالت آماده باش قرار داشته باشد.

چین در نهایت قصد دارد تا سال 2036 انسان ها را به سطح ماه بفرستد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی