ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت رسما به کار سرویس Groove Music خاتمه داد

اگر اسم Groove Music به گوش تان آشنا نیست نگران نباشید؛ شما تنها نیستید. مایکروسافت این سرویس استریم موسیقی را در سال 2015 برای رقابت با بزرگانی مثل اسپاتیفای و اپل موزیک راه اندازی کرد، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۴۴

اگر اسم Groove Music به گوش تان آشنا نیست نگران نباشید؛ شما تنها نیستید. مایکروسافت این سرویس استریم موسیقی را در سال 2015 برای رقابت با بزرگانی مثل اسپاتیفای و اپل موزیک راه اندازی کرد، اما در نهایت موفق به ماندن در گود رقابت نشد و تصمیم گرفت که پشتیبانی از آن را به طور کامل قطع نماید.

غول نرم افزاری خبر تعطیلی Groove Music را در ماه اکتبر سال گذشته میلادی منتشر کرد اما حالا زمان خداحافظی با این سرویس استریمینگ فرا رسیده است. از امروز با باز کردن اپلیکیشن Groove Music دیگر نه امکان پخش آهنگ ها را دارید و نه امکان خرید آن ها. قابلیت های رادیو و اکسپلور و بخش پیشنهاد آهنگ ها هم به طور کامل حذف شده و خود اپلیکیشن نیز از روی مایکروسافت استور برداشته شده است.

Groove Music در زمان عرضه، به خاطر بعضی قابلیت هایش توانست که اندکی طعم موفقیت را بچشد. سرویس استریم موسیقی مایکروسافت امکان پخش فایل های MP3 از سرویس ابری وان درایو را به کاربران می داد و بسته به سلیقه تان در گوش دادن به موسیقی، آهنگ های پیشنهادی خود را به شما ارائه می کرد.

همچنین یکی از قابلیت های خوب Groove Music ارائه پلی لیست از خوانندگان و گروه هایی بود که در نزدیکی کشور محل سکونت شما کنسرت برگزار می کردند. با این وجود هیچ کدام از این قابلیت ها در نهایت نتوانستند که جلوی سقوط این سرویس استریم موسیقی را بگیرند.

با تعطیلی Groove Music مایکروسافت به کاربران اپ وعده داده که ضمن گسترش همکاری های خود با سرویس اسپاتیفای، امکان منتقل کردن پلی لیست ها و کلکسیون آهنگ ها را از سرویس شکست خورده اش به سرویس موفق تر فراهم خواهد کرد.

اگر تا امروز از Groove Music استفاده می کردید، با تعطیلی آن همچنان قادر به پخش آفلاین آهنگ ها هستید ضمن این که امکان استریم از OneDrive را هم کماکان در اختیار دارید. با این وجود اگر برای سال جدید میلادی به دنبال یک سرویس استریمینگ خوب می گردید، شاید بهتر باشد که همین حالا به اسپاتیفای مهاجرت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مهرداد افسری
    مهرداد افسری | ۱۴ دی ۱۳۹۶

    اما من از گروو موزیک خوشم میومد حیف شد

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۳ دی ۱۳۹۶

    ایول

  • طبیبیان
    طبیبیان | ۱۳ دی ۱۳۹۶

    این روحیه مایکروسافت رو باید خیلی جاها یاد بگیرن! وقتی چیزی کارایی و عملکرد مناسب رو نداره باید خودش با احترام کنار بره و اجازه بده که اونایی که بهتر هستند به میان بیان.

  • پارسا
    پارسا | ۱۳ دی ۱۳۹۶

    ماکروسافت هم که متخصص بستن سرویس های خودش

مطالب پیشنهادی