ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل
تکنولوژی

ماژول پردازشی جدید اینتل با گرافیک اختصاصی رادئون به زودی رونمایی می شود

چندی پیش از  همکاری اینتل و AMD در توسعه فناوری جدیدی تحت عنوان «EMIB» خبر داده بودیم و حالا به نظر می رسد که نخستین محصول این همکاری ماژولی به نام Core i7-8809G است. اینتل احتمالا در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

چندی پیش از  همکاری اینتل و AMD در توسعه فناوری جدیدی تحت عنوان «EMIB» خبر داده بودیم و حالا به نظر می رسد که نخستین محصول این همکاری ماژولی به نام Core i7-8809G است.

اینتل احتمالا در نمایشگاه CES 2018 هفته آینده به صورت رسمی از این ماژول رونمایی کند، با این حال برخی از مشخصات آن را از طریق وب سایت خود اعلام کرده است.

توجه داشته باشید که این محصول یک چیپست معمولی نیست که در آن یک کارت گرافیکی تعبیه شده باشد، بلکه ترکیبی از معماری کیبی لیک اینتل و وگای AMD است که در آن سه چیپ مختلف از طریق کانال های ارتباطی فوق سریع به هم متصل شده اند.

چیپ اول شامل پردازنده و کارت گرافیک مجتمع اینتل است، چیپ دوم کارت گرافیک رادئون و چیپ سوم میزبان 4 گیگابایت رم HBM2 اختصاصی کارت گرافیک است.

پردازنده این چیپست از معماری نسل هفتم کیبی لیک بهره می برد که دارای 4 هسته با فرکانس 3.1 گیگاهرتز و 8 مگابایت حافظه کش L3 است که توانایی پشتیبانی از 4 کانال رم DDR4 با فرکانس پایه 2400 مگاهرتز را دارد.پردازنده اینتلکارت گرافیک مجتمع این پردازنده HD Graphics 630 و گرافیک اختصاصی ماژول رادئون سری RX Vega M GH است که از 24 واحد محاسباتی بهره می برد.

این دو ماژول در کنار حافظه HBM2 توانایی برابر 100 وات را مصرف می کنند که احتمالا 45 وات آن به پردازنده اینتل و 50 وات نیز به گرافیک AMD اختصاص می یابد.

نکته جالب این جاست که به نظر می رسد این ماژول جدید از طریق روش قدیمی و با سوکت به مادربورد متصل می شود.

از طرف دیگر در رندهای منتشر شده این ماژول مستطیلی شکل است و به همین خاطر ممکن است با تمام مادربوردهای نسل هشتم سازگاری نداشته باشد مگر اینکه این رندرها تنها برای انتقال مفهوم طراحی شده باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۴ دی ۱۳۹۶

    اینجا گفتی نسل هفتمه و لی تو جدول زده نسل 8

  • رضا حسنی
    رضا حسنی | ۱۳ دی ۱۳۹۶

    خیلی خفنه،،،، 4 گیگ HBM2 اوونم با مهندسی و دستای توانمد اینتل،،، مییشه یه غولی در حد GTX 980 یا بالاتر یا حالا یه خورده پایین تر

    • mehrdad_sajjadie
      mehrdad_sajjadie | ۱۴ دی ۱۳۹۶

      HBM2 چی هست اصلا؟ یکم میتونی توضیح بدی برا من ؟

مطالب پیشنهادی