ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت بسته امنیتی برای رفع آسیب پذیری چیپست های اینتل را منتشر کرد

مایکروسافت امروز آپدیت امنیتی ویژه ای را برای نسخه های تحت پشتیبانی ویندوز منتشر کرده است. این بسته نرم افزاری بخشی از مجموعه آپدیت هاییست که در نهایت کاربران را در برابر آسیب پذیری چیپست ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

مایکروسافت امروز آپدیت امنیتی ویژه ای را برای نسخه های تحت پشتیبانی ویندوز منتشر کرده است. این بسته نرم افزاری بخشی از مجموعه آپدیت هاییست که در نهایت کاربران را در برابر آسیب پذیری چیپست های اینتل و محصولات AMD و ARM محافظت خواهد نمود.

منابع نزدیک به مایکروسافت می گویند انتشار این آپدیت به صورت خودکار از ساعت 13:30 امروز (پنجشنبه) برای ویندوز 10 آغاز می شود، اما دیگر نسخه های ویندوز از جمله 7 و 8 باید از طریق «ویندوز آپدیت» به این کار اقدام کنند.

اگرچه مایکروسافت نیز همچون اپل به سرعت در مورد این آسیب پذیری حیاتی واکنش نشان داده، اما بسته شدن کامل حفره امنیتی به آپدیت فرمور از سوی سازندگان چیپست وابسته است. برخی شرکت های توسعه دهنده نرم افزار های امنیتی هم باید محصولات خود را به روز رسانی کنند تا با پچ های جدید سازگاری یابند، ضمن اینکه برخی تغییرات در سطح دسترسی کرنل نیز ضروری است.

در آغاز گفته می شد آپدیت فرمور و پچ نرم افزاری باعث کاهش قابل توجه کارآیی پردازشی سیستم ها می شود، اما کارشناسان اعلام کردند پردازنده های اینتل بر پایه معماری اسکای لیک یا جدیدتر از آن با مشکل جدی مواجه نیستند و فقط پردازنده های قدیم تر تحت تأثیر قرار می گیرند.

اطلاعات کامل و دقیق این حفره های امنیتی توسط گوگل شناسایی شده و به زودی منتشر خواهد شد. طبق اطلاعات موجود، اکثر اپلیکیشن ها و برنامه ها می توانند به محتوای بخش های کنترل شده از حافظه کرنل سیستم دسترسی یابند. کرنل در تمام سیستم های عامل کنترل کاملی روی تمام سیستم دارد و اپلیکیشن ها را به سخت افزار (پردازنده، حافظه و غیره) مرتبط می سازد. نقص چیپست های مدرن به مهاجمین اجازه می دهد تا از این محتوای کنترل شده برای اهداف خرابکارانه استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محسن
    محسن | ۱۴ دی ۱۳۹۶

    لینک دانلود پچ را میزارید

مطالب پیشنهادی