ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هنر صافکاری؛ ترمیم بدنه خودرو با روش های جدید [تماشا کنید]

آرتور توسیک یکی از تعمیرکاران به نام در زمینه صافکاری بدنه خودرو است که در فضای مجازی و به خصوص یوتیوب فعالیت می کند. این صافکار حرفه ای که ویدئو های متنوعی از وسایل نقلیه ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

آرتور توسیک یکی از تعمیرکاران به نام در زمینه صافکاری بدنه خودرو است که در فضای مجازی و به خصوص یوتیوب فعالیت می کند. این صافکار حرفه ای که ویدئو های متنوعی از وسایل نقلیه تعمیر شده توسط خود را در اینترنت منتشر کرده به تازگی کلیپ جدیدی را در کانال guru Arthur Tussik tackling car در یوتیوب قرار داده است.

صافکاری

این ویدئو نحوه صافکاری یک بی ام و x5 آسیب دیده در هر دو سمت راننده و شاگرد را نشان می دهد. به نظر می رسد که بدنه این شاسی بلند آسیب سختی دیده و تصادف سنگینی را تجربه کرده است.

مشکل ترین بخش کار آرتور برای صافکاری چکش کاری، خراشیدن و صیقل دادن نواحی اطراف باک بنزین خودرو به دلیل جایگزینی قطعه جدید و سازگاری قطعات قبلی با آن است. شاید این فرآیند به نظر عجیب و پیچیده باشد اما برای ترمیم بخش آسیب دیده و ایجاد هماهنگی و سازگاری بیشتر قطعات لازم و ضروری است.

صافکاری

همانطور که شما در ویدئو می بینید علاوه بر ابزار و تجهیزات خاص، روش های متفاوتی نیز برای تعمیر نقاط آسیب دیده و بیرون کشیدن و شکل دادن مجدد نواحی مختلف خودرو وجود دارد.

شاید از دیدگاه شما صرف 10 روز برای صاف کاری و نقاشی این خودرو بسیار زیاد باشد اما اگر تکرار مراحل طولانی و مختلف چکش کاری را برای هر ناحیه آسیب دیده خودرو را در نظر گرفته و نگاهی دقیق نیز به بی ام و X5 ترمیم شده بیاندازید آرتور را تحسین کرده و صرف این زمان را منطقی می بینید.

صافکاری

در انتها ما بی ام و  x5 را می بینیم که فارغ از هرگونه برآمدگی و تفاوت سطح بدنه به حالت اولیه برگشته و ترمیم آن تمام شده است.

در مجموع اگر قرار به مقایسه این مراحل با نحوه بازسازی خودروهای آسیب دیده در ایران باشد، می توان گفت که صافکاری خودروهای جدید علاوه بر مهارت به ابزارآلات مخصوصی نیاز دارد که متاسفانه کمتر در کشورمان مورد استفاده قرار می گیرند و همین امر هزینه تعمیرات خودرو در ایران را بسیار افزایش داده است.

در ادامه از شما دعوت می کنیم که ویدئو این صافکاری جالب را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • پوریا ماندگار
    پوریا ماندگار | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

    چهارتا ادم دیگه این پست رو میدیدن میخواستن بگن میاوردی ممد چکش طلا بدون رنگ برات در میاورد

  • hector_k2
    hector_k2 | ۱۵ دی ۱۳۹۶

    صافکار فقط صافکار های طرشتی ، به طرز حیرت انگیزیی طرف با کمترین امکانات ممکنه پروشه رو گوشه خیابون صاف می‌کنه رنگ می‌کنه ، جالب این جاست انقدرم کارشون درسته که صف میکشن ملت !!!

    • پوریا ماندگار
      پوریا ماندگار | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

      حالم به هم میخوره وقتی میگی صافکار هرکی میاد ترکارهای شهر خودشو میگه ، ماشالا همه هم کنار خیابون دارن به نحوه ای اعجاب انگیز کار میکنن و کاملا بدون رنگ
      فقط امواج خلیج فارس رو بعدا در بدنه میبینیم و ریزش بتونه

  • طبیبیان
    طبیبیان | ۱۴ دی ۱۳۹۶

    واقعا ويدئو جالب و دیدنی بود، ممنون از شما خانم ملکی برای پست. سعی کنید بیشتر از این تیپ پست ها قرار بدید. بلاخره یجورایی به تلنولوژی مربوط میشه. مثلا میتونید ویدئو از خط تولید بعضی کارخانجات و نحوه تولید بعضی محصولات جالب رو قرار بدید که کاربران هم با فرآیند تولید این محصولات و تجهیزات خط تولید آشنا بشن.

مطالب پیشنهادی