ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

AR Signal Master
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپ AR Signal Master؛ یافتن قوی ترین سیگنال های وای فای با واقعیت افزوده

بعد از معرفی رابط برنامه نویسی ARKit در iOS 11 موجی از اپلیکیشن های واقعیت افزوده روانه اپ استور شدند؛ از آن هایی که دکوراسیون داخلی خانه ها را شبیه سازی می کردند گرفته تا ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

بعد از معرفی رابط برنامه نویسی ARKit در iOS 11 موجی از اپلیکیشن های واقعیت افزوده روانه اپ استور شدند؛ از آن هایی که دکوراسیون داخلی خانه ها را شبیه سازی می کردند گرفته تا اپ های تفننی که دنیای مجازی و واقعی را به هم پیوند می زدند.

هر چه به جلو پیش می رویم، این اپلیکیشن های واقعیت افزوده رنگ و بوی جدیدتری به خود می گیرند و در حوزه هایی قدم می گذارند که تا کنون بی سابقه بوده. AR Signal Master که امروز معرفی می کنیم هم اولین اپلیکیشن واقعیت افزوده در نوع خودش محسوب می شود.

این اپ انحصاری iOS می تواند قدرت سیگنال های وای فای پخش شده در یک محیط را در قالب واقعیت افزوده به نمایش بگذارد، طوری که بتوانید از وضعیت پخش سیگنال در محیط خانه یا اداره درک سه بعدی داشته باشید و وضعیت را با دیگران هم به اشتراک بگذارید.

AR Signal Master روند کار بسیار جالبی دارد. فرض کنید می خواهید که از یک خانه ۱۰۰ متری نقشه ای برای پوشش وای فای بسازید، یک نقشه قابل اشتراک گذاری که هر کس با تماشای آن به وضعیت اینترنت در نقاط مختلف خانه پی ببرد.

با اجرای اپلیکیشن، دوربین دیوایس فعال می شود تا بتوانید آزادانه در محیط شروع به حرکت کنید. با هر قدمی که می گذارید، AR Signal Master تغییر قدرت سیگنال را در بالای صفحه به اطلاع تان می رساند. طبیعتا هر چه از مودم دورتر بشوید یا مانعی را پشت سر بگذارید، قدرت سیگنال کمتر و کمتر می شود.

قابلیت جالب و کاربردی اپلیکیشن این است که در هر نقطه امکان تگ گذاری قدرت سیگنال را به شما می دهد. مثلا اگر در اتاق خواب بهترین سیگنال را دریافت کردید، می توانید روی کف آن یک تگ قرار داده و سپس به پذیرایی رفته و تگ بعدی را آنجا بگذارید.

بعد از این که تمام نقاط خانه را علامت گذاری کردید، حالا می توانید برگردید و در دنیای واقعیت افزوده تگ هایتان را با هم مقایسه کنید. AR Signal Master در عین حفظ تگ ها، تمامی آن ها (و مسیری که برای تگ گذاری طی شده) را روی یک نقشه دو بعدی هم ثبت می کند.

خوشبختانه می توانید این نقشه دو بعدی را به صورت یک عکس در حافظه ذخیره کرده و به افراد دیگر هم بفرستید. با همین روش ساده، AR Signal Master امکانی برایتان فراهم می کند که از محیط خانه یا اداره یا حتی محیط های بزرگتری مثل فرودگاه هیت مپ بسازید و در هر محیطی بهترین نقاط برای دریافت قوی ترین سیگنال وای فای را به سرعت پیدا کنید.

البته AR Signal Master علیرغم تمام خوبی هایی که دارد، هنوز برای تکمیل قابلیت ها جای کار دارد. این اپ هنوز از اینترنت دیتا پشتیبانی نمی کند، نمی توانید تگ هایتان را در آن ذخیره کنید و هنوز گزینه ای برای تست سرعت اینترنت (نه قدرت سیگنال) در آن ندارید.

اما این نقاط ضعف چیزی از ارزش AR Signal Master کم نمی کنند. این اپلیکیشن از معدود برنامه هایی است که یکی از کاربردهای خوب واقعیت افزوده را به نمایش گذاشته و در عمل ثابت کرده که استفاده های این تکنولوژی می تواند فراتر از اهدافی مثل سرگرمی باشد؛ موضوعی که متأسفانه بسیاری از توسعه دهندگان اپ های AR برای مطرح شدن صرفا روی آن متمرکز شده اند.

اگر می خواهید در هر محیطی بهترین نقطه برای دریافت سیگنال وای فای را پیدا کنید، توصیه می کنیم که اپ AR Signal Master را از دست ندهید.

AR Signal Master

AR Signal Master

سازنده: Trend Micro, Incorporated قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 16.4 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sackboy
    sackboy | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    اپ های حوزه ی Ar بیشترشون خیلی بیخود و نمایشی اند، که تازه از پس همون هم درست بر نمیان. کاش اپ هایی مثل این زیاد شه که دوزار ارزش کاربردی هم داشته باشه.

مطالب پیشنهادی