ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Xpeng Beta
خودرو

سرمایه گذاری علی بابا، فاکسکان و شیائومی در تولید خودروهای الکتریکی

سال گذشته یکی از استارتاپ های چینی ماشین های الکتریکی به نام «شیائوپنگ موتورز» همزمان با رونمایی از نسخه مفهومی خودروی  «Xpeng Beta» از مذاکره با چند کمپانی معتبر برای تولید انبوه آن خبر داد. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

سال گذشته یکی از استارتاپ های چینی ماشین های الکتریکی به نام «شیائوپنگ موتورز» همزمان با رونمایی از نسخه مفهومی خودروی  «Xpeng Beta» از مذاکره با چند کمپانی معتبر برای تولید انبوه آن خبر داد.

حالاگزارش هایی از چین منتشر شده که نشان می دهد «شیائومی» و چند شرکت دیگر از جمله «تنسنت»، «فاکسکان» و «گروه علی بابا» سرمایه لازم برای تولید Xpeng Beta را تامین کرده اند. شیائوپنگعلی‌بابا پیش از این اعلام کرده بود که اهداف این گروه خودروسازی با سیاست های آنها در راستای حفظ محیط زیست همسو است و به همین خاطر در این کمپانی سرمایه گذاری کرده است؛ با این حال شیائومی و فاکسکان هنوز این خبر را به صورت رسمی تائید نکرده اند.

سال گذشته تصاویری مفهومی از مدل بتای این خودرو منتشر شد، هرچند طبق گفته های مدیران شرکت 90 درصد مشخصات نسخه تولیدی با این کانسپت زیبا برابر خواهد بود.

از ویژگی های جالب توجه این کراس اور می توان به باتری الکتریکی سامسونگ اشاره کرد که از چگالی الکتریکی 152 وات برخوردار است و امکان 300 کیلومتر رانندگی را تنها با یک بار شارژ فراهم می کند.

علاوه بر این یک نمایشگر لمسی 15.6 اینچی امکان کنترل عملکردهای مختلف از قبیل کنترل های محیطی و ناوبری را فراهم می کند.اگرچه در طراحی داخلی این خودرو به وضوح از تسلا مدل S و نمایشگر آن الهام گرفته شده اما لایه ای از امکانات فنی و لوکس نیز چاشنی کار شده است.

بر اساس این گزارش شیائوپنگ موتورز به دنبال تولید سالیانه 100 هزار دستگاه خودرو است و در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری از این پروژه را منتشر خواهد کرد.Xpeng Beta به صورت ویژه برای جوانان طراحی شده و می تواند نظر انبوهی از جمعیت جوان این کشور را به خود جلب کند، علاوه بر این چین با معضل آلودگی هوا مواجه است و این خودروها می توانند از امتیازات ویژه دولتی بهره ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    مثلا میخواد ادای تسلا رو در بیاره

  • hector_k2
    hector_k2 | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    ما هم قراره تیبا رو برقی کنیم :|

مطالب پیشنهادی