ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کوالکام
تکنولوژی

کوالکام از وجود آسیب پذیری مشابه با چیپست های اینتل در برخی محصولات خود خبر داد

در روزها اخیر خبرهایی در مورد وجود حفره های امنیتی در چیپست های اینتل منتشر شده بود و حالا کوالکام از وجود این آسیب پذیری ها در محصولات خود خبر داده است. این حفره های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

در روزها اخیر خبرهایی در مورد وجود حفره های امنیتی در چیپست های اینتل منتشر شده بود و حالا کوالکام از وجود این آسیب پذیری ها در محصولات خود خبر داده است.

این حفره های امنیتی که از آنها به عنوان Meltdown و Spectre یاد می شود امکان دسترسی هکرها به اطلاعات حساس کاربران مانند پسوردها را فراهم می کنند و از چنان حساسیتی برخوردار هستند که بسیاری از کمپانی های نرم افزاری و سرویس های ابری از قبیل آمازون، اپل، IBM و مایکروسافت ناچار به ارائه بروزرسانی برای رفع آنها شده اند.پس از انتشار خبر آلوده بودن چپست های اینتل برخی محققان از وجود این حفره های امنیتی در چیپست های AMD و پردازنده هایی که از معماری ARM استفاده می کنند نیز پرده برداشته اند.

اسنپدراگون 845 نیز از معماری سازگار با ARM بهره می برد

کوالکام نیز در برخی چیپست های خود از این فناوری استفاده می کند بنابرین احتمال وجود این باگ در برخی محصولات این کمپانی نیز وجود داشت.حالا مسئولان این کمپانی نیز تاکید کرده اند که برخی از میلیون ها چیپست و پردازنده های مخصوص سرور «Centriq» سازگار با معماری ARM آنها در معرض آسیب پذیری های مذکور قرار دارند. یکی از سخنگویان این کمپانی در این باره اعلام کرده است:

ما به دنبال ارائه برزورسانی برای رفع مشکلات این آسیب پذیری ها هستیم و کاربران را نیز به دریافت و نصب بسته های امنیتی تشویق می کنیم.

با این حال پس از اذعان این کمپانی آمریکایی به وجود مشکل مذکور، ارزش سهام آنها در روز گذشته با کاهش 1 درصدی مواجه شد.

این سخنگو به مدل هایی که به این آسیب پذیری دچار شده اند اشاره نکرد اما یکی از جدیدترین چپست های این شرکت که اسنپدراگون 845 نام دارد از معماری سازگار با ARM بهره می برد که حفره های امنیتی مذکور در آن مشاهده شده اند.

خبر وجود این آسیب پذیری که هفته گذشته توسط مهندسان گوگل و سازمان های دیگر اعلام شد میلیاردها دلار از ارزش کمپانی اینتل کاسته و به شکایت از این شرکت منجر شده است، حال باید دید کوالکام چگونه با این مشکل کنار می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    دیجیاتو ..فروخته شدن کوالکام به برادکام چی شد

مطالب پیشنهادی