ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل
تکنولوژی

شکایت کاربران از اینتل به خاطر وجود حفره های امنیتی در چیپست های این کمپانی

اخیرا خبرهایی مبنی بر وجود حفره های امنیتی در پردازنده های اینتل منتشر شده بود و حالا گروه های مختلفی از کاربران به همین بهانه از این کمپانی شکایت کرده اند. تاکنون در ایالت های کالیفرنیا، ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۱۵

اخیرا خبرهایی مبنی بر وجود حفره های امنیتی در پردازنده های اینتل منتشر شده بود و حالا گروه های مختلفی از کاربران به همین بهانه از این کمپانی شکایت کرده اند.

تاکنون در ایالت های کالیفرنیا، ایندیانا و اورگان سه شکایت در این رابطه به ثبت رسیده که حاوی اطلاعاتی درباره این آسیب پذیری ها، اثرات آنها و زمان واکنش اینتل هستند.

احتمال ثبت شکایت های بیشتر طی روزهای آتی وجود دارد

این آسیب پذیری ها که Meltdown و Spectre نامیده شده اند امکان دسترسی هکرها به اطلاعات حساس کاربران مانند پسوردها را فراهم می کنند و علاوه بر این بسیاری از چیپست های کمپانی آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده اند، بنابرین احتمال ثبت شکایت های بیشتر طی روزهای آتی وجود دارد.با این حال اینتل مدعی شده این ماجرا یک آسیب پذیری نیست بلکه «روش های تحلیل نرم افزار» است که امکان برداشت اطلاعات حساس را از دستگاه ها را دارد و از قابلیت تخریب، حذف و یا ایجاد تغییرات در داده ها برخوردار نیست.

در این شکایت ها به کاهش سرعت چیپست در اثر نصب بروزرسانی نیز اشاره شده و این در حالی است که اینتل تاکید کرده کاهش سرعت عملکرد آنها وابسته به حجم کارکرد کاربران است و این مسئله توسط اکثر کاربران میانی که استفاده های سنگینی ندارند اصلا ملموس نیست.

تیم «پروژه صفر» گوگل که در شناسایی حفره های امنیتی در محصولات کمپانی دیگر و از جمله این چیپست های اینتل فعالیت داشته با انتشار پستی در وبلاگ خود این ادعا را تاکید کرده است. اینتلروزنامه گاردین برای پیش بینی تبعات مالی کشف این آسیب پذیری ها با یکی از تحلیلگران گروه سرمایه گذاری «Fort Pitt» به نام «کیم فارست» گفتگو کرده و وی مدعی شده فارغ از نتیجه این شکایت ها، اینتل از این پس در عقد قرار داد با شرکای خود با چالش های زیادی مواجه خواهد شد و باید سرمایه گذاری گسترده ای را روی امنیت محصولات خود صورت دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    کاش میشد ماهم شکایت کنیم و مثل بقیه غرامت ازش بگیریم! :-)

مطالب پیشنهادی