ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

اینتل امسال بار دیگر جایگاه نخست تولیدکنندگان نیمه هادی دنیا را تصاحب می کند

اواخر سال گذشته میلادی کمپانی سامسونگ با کنار زدن اینتل به بزرگترین تولیدکننده نیمه هادی ها تبدیل شد، با این حال بسیاری از کارشناسان از ناپایدار بودن این جایگاه خبر داده اند. «اندرو نوروود» معاون موسسه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

اواخر سال گذشته میلادی کمپانی سامسونگ با کنار زدن اینتل به بزرگترین تولیدکننده نیمه هادی ها تبدیل شد، با این حال بسیاری از کارشناسان از ناپایدار بودن این جایگاه خبر داده اند.

«اندرو نوروود» معاون موسسه پژوهشی «گارتنر»، که خدمات تحقیق و مشاوه IT خود را در ۸۵ کشور مختلف ارائه می کند، در بررسی سالیانه بازار چیپست ها جایگاه نخست سامسونگ را بی ثابت ارزیابی کرده است.

موسسه آمریکایی تحلیل کسب و کار «استمفورد» نیز با اشاره به رشد 52.6 درصدی بخش صنایع نیمه هادی سامسونگ در سال گذشته تاکید کرده که سهم 14.6 درصدی کمپانی کره ای از این بازار در آینده کاهش خواهد یافت چرا که رقبای آن در حال افزایش تولید خود هستند و از طرف دیگر تقاضای جهانی برای چیپ های حافظه در آستانه کاهشی چشمگیر قرار دارد.

بر این اساس در سال جاری سامسونگ ممکن است به جایگاه سوم سقوط کرده و پشت سر اینتل و برادکام قرار بگیرد، چرا که برادکام به راحتی از تصاحب کوالکام و سهم این کمپانی در بازار منصرف نخواهد شد.اگرچه پس از خرید کوالکام موانعی مانند رگولاتوری ها و قوانین ضد تراست بر سر راه برادکام قرار خواهند شد اما عبور از آها غیر ممکن نیست.

علاوه بر این تصاحب کوالکام به این معنی است که یکی دیگر از تولید کنندهای بزرگ نیمه هادی ها در جهان به نام «NXP» نیز زیر چتر برادکام قرار خواهد گرفت.

نوروود نیز معتقد است علاوه بر کاهش قیمت ها که خود نشانه ای از کاهش تقاضا است، این حقیقت که کمپانی های چینی ظرفیت تولید خود را افزایش داده اند بر جایگاه سامسونگ تاثیر گذار خواهد بود.

پیش بینی موسسه گارتنر از کاهش سهم کمپانی کره ای از بازار نیمه هادی ها با دیدگاه های بسیاری از شرکت های تحلیلی دیگر در یک راستا قرار دارد و آنها نیز عقیده دارند که رکورد جدید سامسونگ در سه ماهه پایانی سال 2017 دامنه دار نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی بحرینی
    علی بحرینی | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    عکس تیتر مطلب ساختمان سامسونگه اون وقت خود مطلب درباره اینتل هست
    چه چیزایی که پیدا نمیشه

مطالب پیشنهادی