ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

آپدیتی برای محافظت ویندوز 10 موبایل در برابر Meltdown و Spectre منتشر شد

هفته گذشته گزارشی منتشر شد که با استناد به آن چیپست های اینتل دو حفره امنیتی بزرگ به نام های Meltdown و Spectre دارند که به مهاجمان اجازه می دهند با سوء استفاده از عملیات ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۴۲

هفته گذشته گزارشی منتشر شد که با استناد به آن چیپست های اینتل دو حفره امنیتی بزرگ به نام های Meltdown و Spectre دارند که به مهاجمان اجازه می دهند با سوء استفاده از عملیات پردازش موازی، به حافظه محرمانه پردازنده دست پیدا کنند و هرگونه اطلاعات موجود روی سیستم را به سرقت ببرند.

این دو حفره امنیتی تقریبا در تمام دستگاه های تولید شده در بیست سال گذشته حضور دارند

بعد از آنکه اپل و گوگل نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند و خبر از انتشار بروزرسانی هایی برای مقابله با این مشکل دادند مایکروسافت نیز بروزرسانی برای تمام موبایل های ویندوز 10 منتشر کرده تا خطر دزدی اطلاعات به خاطر حفره های امنیتی اینتل به حداقل برسد.

با توجه به اطلاعات به دست آمده، آپدیت جدید محتویات بروزرسانی پیشین را نیز در بر می گیرد. در آپدیت قبلی این سیستم عامل، مایکروسافت یک بروزرسانی امنیتی برای اینترنت اکسپلورر، مرورگر اِج، ویندوز گرافیک، مایکروسافت اسکریپتینگ انجین، ویندوز کرنل، مایکروسافت ساب سیستم لینوکس و سرورهای SMB ویندوز منتشر کرد.

هر چند این آپدیت درون سیستمی است ولی می توانید با رفتن به آدرس Settings > Update and Security > Windows Update در موبایل آن را ببینید. فقط پیش از دانلود، بهتر است موبایل تان شارژ باشد و از اتصالات وای فای هم استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • kerimi
    kerimi | ۵ اسفند ۱۳۹۶

    به‌احتمال زیاد مایکروسافت، این ویژگی را به ساده‌ترین روش ممکن در قسمت تنظیمات ویندوز قرار می‌دهد تا هر کسی بتواند به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشد.
    این ویژگی رو تو آپدیت آوریل قرار داد
    شرکتای بزرگ دنیا با آچپدیتاشون کاربرارو به روز میکنن
    چیزی که من میدونم اینه که وقتی مایکروافت از آخرین ویندوز خودش رونمایی کرده هزینه یک بار واسه همیشه برای دریافت آپدیت ها و با علم مایکروسافت پیش رفتن هزینه ی کاملا معقولی به نظر میرسه

  • omid ashoori
    omid ashoori | ۱۷ دی ۱۳۹۶

    مهندسای عزیز سلام بنده 5 ماه پیش Lg g6 پرایم گرفتم و تا الان هیچ آپدیت نرم افزاری و امنیتی و اندروید واسش نیومده ولی قبلا s6 داشتم اوایل هر 3ماه آپدیت میومد میخاستم بدونم این مشکل رو فقط من دارم یا شماهم بهش برخوردین لطفا کسایی که فقط این گوشی دارن بگن تا به نمایندگی مراجعه کنم.

مطالب پیشنهادی