ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین اپ تشخیص چهره افراد با دقت 99 درصد توسط Blippar معرفی شد

کمپانی انگلیسی «Blippar» به تازگی اپلیکیشنی را منتشر کرده که ادعا شده با دقت بیش از 99 درصد می تواند چهره افراد حتی دوقلوها را از یکدیگر تشخیص دهد و از این حیث دقیقترین سیستم ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

کمپانی انگلیسی «Blippar» به تازگی اپلیکیشنی را منتشر کرده که ادعا شده با دقت بیش از 99 درصد می تواند چهره افراد حتی دوقلوها را از یکدیگر تشخیص دهد و از این حیث دقیقترین سیستم تشخیص چهره موجود است.

به لطف این اپ قادر خواهید بود افراد مختلف را از طریق چهره آنها تشخیص دهید. این اپ چهره را اسکن می کند و اطلاعات پروفایل آنها در شبکه اجتماعی را نمایش می دهد. کاربران همچنین می توانند تصویر خود را توسط اپ اسکن کنند و اطلاعات شبکه های اجتماعی خود را نیز در آن تعریف نمایند.

این فناوری که بر اساس واقعیت افزوده شکل گرفته، توسط شرکت انگلیسی «Blippar» توسعه داده شده و توانسته بیش از 400 هزار چهره مشهوری از جمله سیاست مداران، بازیگران سینما، خواننده ها، موسیقی دان ها، کارآفرینان، نویسنده ها، ورزشکاران مشهور و دانشمندان را با دقت 99 درصد تشخیص دهد.

تکنولوژی یاد شده بر اساس دید کامپیوتری سریع و هوش مصنوعی عمل می کند و بر اساس ادعای سازنده آن، در آینده می تواند برای احراز هویت در بانکداری الکترونیک و نیز مجوز ورود به ساختمان ها به کار رود.

پیش از این سیستم تشخیص چهره آیفون 10 اپل بارها از دوقلوهای همسان شکست خورده بود، ولی Blippar وعده کارکردی بسیار کم خطا را می دهد.

این اپ اطلاعات مرتبط با چهره های مشهور را از منابعی که به صورت عمومی در دسترس هستند استخراج می کند. به لطف فناوری تشخیص چهره Blippar افراد می تواند به دنبال علاقه مندی های خود بگردند و اطلاعات کلیدی این موارد را جستجو کنند. به عقیده «آمباریش میترا»، مدیر عامل و موسس این کمپانی، کاربران این روشی جدید و سرگرم کننده برای نشان دادن این است که شما چه کسی هستید و در عین حال در مورد دیگران نیز بیشتر بدانید.

این اپلیکیشن در حال حاضر برای کاربران هر دو سیستم عامل iOS و اندروید در دسترس است، در واقع به لطف بهره مندی از یادگیری ماشینی به کاربران امکان اسکن نمودن هر شیء را می دهد. پس از اسکن اشیا، این برنامه اطلاعاتی در مورد آن را در اختیار کاربر می گذارد.

یادآوری می کنیم که پیش از این سیستم تشخیص چهره اپل بارها از دوقلوهای همسان شکست خورده بود. در صورتی که ادعای Blippar حقیقت داشته باشد، باید انتظار کارکردی بسیار بهتر از Face ID اپل را داشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ami_ald
    ami_ald | ۱۷ دی ۱۳۹۶

    نرم افزارو نصب کردم ولی اصلا تشخیص چهره نیست?

مطالب پیشنهادی