ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی اینتل و AMD از نخستین چیپ های Core i5 و Core i7 با گرافیک رادئون

در ماه نوامبر بود که اینتل و AMD، دو شرکتی که برای مدت های طولانی رقیب یکدیگر بوده اند در بیانیه ای غافلگیرکننده خبر از همکاری در ساخت چیپ های مخصوص لپتاپی دادند که پردازنده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۰۷:۵۱

در ماه نوامبر بود که اینتل و AMD، دو شرکتی که برای مدت های طولانی رقیب یکدیگر بوده اند در بیانیه ای غافلگیرکننده خبر از همکاری در ساخت چیپ های مخصوص لپتاپی دادند که پردازنده های سری Core اینتل را با گرافیک های AMD Radeon ادغام می کند.

حالا با آغاز به کار نمایشگاه CES 2018، ثمره این همکاری مشخص شده و شاهد معرفی یک جفت پردازنده Core i5 و Core i7 هستیم که به صورت جداگانه از پردازشگرهای گرافیکی سری AMD Radeon RX Vega M بهره مند شده اند. در کنار پردازنده و پردازشگر گرافیکی، هر چیپ اینتل و AMD از 4 گیگابایت HMB2 VRAM نیز بهره می برد که به گفته اینتل نه تنها فضای داخلی لپتاپ را به شکل چشمگیری ذخیره می کند بلکه باعث افزایش عمر باتری نیز می شود.

این چیپ های تازه، در خانواده سری H چیپ های نسل هشتمی اینتل جای می گیرند و به گونه ای طراحی شده اند تا قدرتمندترین پردازنده های این کمپانی برای لپ تاپ ها باشند. به بیان دیگر، پردازنده های اینتل و AMD، ماژولی هستند که از این پس شاهد قرار گیری شان در گران قیمت ترین لپ تاپ های گیمینگ و دستگاه های قدرتمند مشابه خواهیم بود.

اینتل می گوید گیمینگ روی این چیپ های تازه، نسبت به سیستم های قدیمی تر که از Intel Core i7 و کارت گرافیک GTX 950M بهره مند هستند، تا دو الی سه برابر سریع تر خواهد بود که البته بعد از گذشت 3 سال از عرضه چنین سیستم هایی، انتظار هم از اینتل همین است.

اینتل و AMD هنوز هیچ لپ تاپی از سوی شرکای خود معرفی نکرده اند که به این چیپ های تازه مجهز باشند، اما از آن جایی که نمایشگاه CES 2018 هنوز در ابتدای راه است فعلاً باید منتظر اخبار تکمیلی بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی