ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مهندس مایکروسافت در چین خبر از حیات سرفس فون می دهد

مایکروسافت هر چند وقت یک بار نشانه هایی از موبایل افسانه ای «سرفس فون» را از مجراهای مختلف به دنیای اخبار تکنولوژی می فرستد تا امید طرفداران را زنده نگه دارد. در تازه ترین اقدام ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

مایکروسافت هر چند وقت یک بار نشانه هایی از موبایل افسانه ای «سرفس فون» را از مجراهای مختلف به دنیای اخبار تکنولوژی می فرستد تا امید طرفداران را زنده نگه دارد. در تازه ترین اقدام این کمپانی، یکی از مهندسین آنها به صورت ظاهراً تصادفی نه تنها وجود سرفس فون را تأیید کرده، بلکه زمان عرضه آن را «آینده ای نه چندان دور» خوانده است.

این مهندس مایکروسافت با استفاده از حساب کاربری «مؤسسه تحقیقاتی مایکروسافت در آسیا» در سایت پرسش و پاسخ چینی Zhihu و در پاسخ به گلایه یکی از کاربران نسبت به کارآیی ضعیف کورتانا روی سیستم عامل اندروید، نوشت که دلیل اصلی این ضعف، فقدان دسترسی های کافی در اندروید است و سپس ادامه داد که عملکرد کامل و یکپارچه کورتانا را روی «سرفس فون» تجربه خواهید کرد.

سرفس فون

البته پس از دقایقی، این فرد به پست قبلی خود بازگشت و داخل پرانتز اعلام کرد هنوز نمی داند آیا سرفس فون واقعاً وجود دارد یا خیر. با این حال شواهد اخیر نشان می دهند مایکروسافت دستگاهی با نام رمز «اندرومدا» با قابلیت تبدیل سایز از تبلت به موبایل را در دست توسعه دارد.

شاید وضعیت سرفس فون برای مهندسین مایکروسافت هم مبهم است

اینکه یکی از مهندسین مایکروسافت با استفاده از حساب رسمی این شرکت در مورد سرفس فون صحبت کرده و سپس از واقعی بودن آن اظهار بی اطلاعی می کند را به دو شیوه می توان تعبیر کرد؛ یا سرفس فون واقعیست و این فرد به صورت ناخواسته (یا حتی عامدانه) حضور آن را تأیید کرده، یا اینکه وضعیت موبایل مورد انتظار مایکروسافت به قدری در هاله ابهام فرو رفته که حتی کارکنان رده بالای این شرکت هم هنوز نمی دانند آیا واقعاً چنین محصولی را در آینده خواهند دید یا خیر.

به هر حال، فعلاً می توان این سهو قلم مهندس مایکروسافت را به عنوان نشانه ای از حیات پروژه سرفس فون یا اندرومدا در نظر گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • بابک
    بابک | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    سهو قلم، عجب تیکه‌ای ???

  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    اصلا مايكروسافت بهترين گوشيه دنيا رو توليد كنه .. وقتى يه استور نداره چطور ميخواد رقابت كنه؟ چطور ميخواد فاصله ى ١٠ ساله اى كه اپل و گوگل توو درست كردنه استور اپ هاشون وقت گذاشتن رو توو مدت خيلى كم درست كنه؟ تا وقتى اين مشكلش حل نشه هر سخت افزارش كه نتونه ويندوزه كامل رو توش جا بده از قبل شكست خوردس .. اگرم بخواد ويندوز رو توى صفحه ى موبايل جا بده كه صد در صد شكست خوردس .. بايد يه فكر درست حسابى به حال اين وضع بكنن

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    مایکروسافت باید یه چیزی شبیه نوت ۸ درست کنه

مطالب پیشنهادی