ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل چیپ های 802.11ax را برای وای-فای سریع و هوشمند معرفی کرد

اوایل سال 2017 بود که کوالکام نخستین چیپ های وای-فای مبتنی بر استاندارد جدید 802.11ax را معرفی کرد، استانداردی که کارآیی وای-فای تحت بار سنگین با تعداد زیادی کاربر همزمان را تا حد قابل توجهی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۵۰

اوایل سال 2017 بود که کوالکام نخستین چیپ های وای-فای مبتنی بر استاندارد جدید 802.11ax را معرفی کرد، استانداردی که کارآیی وای-فای تحت بار سنگین با تعداد زیادی کاربر همزمان را تا حد قابل توجهی بهبود می بخشد. حال با گذشت حدود یک سال، اینتل هم وارد عرصه شد و چیپ های 802.11ax خودش را در حاشیه نمایشگاه CES رونمایی کرد.

اینتل می گوید با تعبیه این چیپ ها در محصولات مصرفی، روترهای خانگی و تجهیزات xDSL در سال 2018 راه برای وای-فای سریع تر و هوشمند تر، هموار می شود. این کمپانی مدعیست چیپست های جدیدش از نظر حداکثر نرخ انتقال داده، تا 40 درصد بهتر از نسل قبلی مبتنی بر استاندارد 802.11ac عمل می کنند. همچنین در مکان های پر استفاده با تعداد کلاینت بالا، بازده شبکه برای هر کاربر به طور میانگین 4 برابر بهتر خواهد شد.

علاوه بر این، چیپست های 802.11ax اینتل بر اساس ویراست دوم استاندارد فوق طراحی شده اند که نسخه نهایی برای اعطای مجوز به شمار می رود. با این حال اینتل چیپ هایش را به گونه ای بهینه سازی کرده که با ویراست اول استاندارد مورد بحث هم سازگاری داشته باشند. به گفته این شرکت، چیپست های مبتنی بر 802.11ac به راحتی و بدون هیچگونه تغییر در چیپ میزبان به 802.11ax ارتقاء پیدا می کنند. این استاندارد همچنین کاملاً با نسل های قبلی سازگار است.

چیپست های خانگی 802.11ax اینتل به راحتی تا 256 کاربر را به صورت همزمان پشتیبانی می کند و نرخ بازده بسیار بهتر را در کنار تأخیر کمتر در حوزه بازی، ویدیو و تماس های صوتی ارائه می نماید. سازوکارهای امنیتی این استاندارد هم در مقایسه با نسل های قبلی بهبود یافته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی