ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا بالاخره از چیپست قدرتمند «خاویر» برای اتومبیل های خودران رونمایی کرد

در حالی که نیاز به پردازنده های قدرتمند در اتومبیل های خودران و نیمه خودران روز به روز افزایش می یابد، انویدیا در حال حصول اطمینان از این موضوع است که با ترند فعلی صنعت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۰۸:۵۳

در حالی که نیاز به پردازنده های قدرتمند در اتومبیل های خودران و نیمه خودران روز به روز افزایش می یابد، انویدیا در حال حصول اطمینان از این موضوع است که با ترند فعلی صنعت خودرو همگام باقی می ماند. در جریان نمایشگاه CES 2018، این کمپانی غول تولیدکننده کارت های گرافیک، از چیپست Xavier برای سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی اتومبیل ها رونمایی کرده که پیشتر در CES 2017 معرفی شده بود.

چیپست «خاویر» بیش از 9 میلیارد ترانزیستور داشته و از پردازنده شخصی سازی شده 8 هسته ای، پردازشگر گرافیکی 512 هسته ای Volta، یک پردازشگر ویدیوی 8K HDR، یک شتاب دهنده یادگیری عمیق و یک شتاب دهنده بینایی کامپیوتری بهره می برد. انویدیا می گوید چیپست خاویر 30 تریلیون عملیات بر ثانیه را تنها با مصرف انرژی 30 وات به انجام می رساند که به زعم این کمپانی، تا 30 برابر نسبت به معماری پیشین بهینه تر است. این موضوع به صورت خاص برای اتومبیل های الکتریکی اهمیت فراوان دارد که مصرف باتری، به معنای کاهش مسافتی است که اتومبیل قادر به پیمایش آن خواهد بود.

چیپست خاویر 30 تریلیون عملیات بر ثانیه را تنها با مصرف انرژی 30 وات به انجام می رساند که تا 30 برابر نسبت به معماری پیشین بهینه تر است

تمام این آمار و ارقام نشان می دهند که Xavier می تواند اطلاعات بیشتری از اتومبیل و سنسورها دریافت کرده و در اختیار سیستم هوش مصنوعی قرار دهد. این موضوع، قطعاً تولیدکنندگان اتومبیل های خودران و نیز سرویس های هم سفری آنلاین را خوشحال خواهد کرد. هوش مصنوعی از همین حالا می تواند فشار زیادی به پردازنده ها وارد کند و با در نظرگیری جریان توقف ناپذیر اطلاعاتی از که از سنسورها و اتومبیل دریافت می شود، Xavier مشخصاً در حال کنار زدن محدودیت های فعلی کامپیوترها است.

در حال حاضر از دو پردازنده Xavier و دو پردازشگر گرافیکی انویدیا در پلتفرم پردازش Pegasus AI (که به گفته انویدیا قادر به دستیابی به سطح پنجم از خودمختاری است) استفاده می شود. کافی است این سیستم را در یک اتومبیل جای دهید تا بیشتر از هر زمان دیگری به رویای اتومبیل های کاملاً خودران نزدیک شویم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فردین
    فردین | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    ۳۰ برابر بهینه!!!?

مطالب پیشنهادی