ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Byton SIV Concept
خودرو

جایگزینی برای گجت های هوشمند؛ بایتون از یک شاسی بلند پیشرفته در CES رونمایی کرد

کمپانی چینی بایتون (Byton) که توسط برخی از مدیران سابق ب ام و و اینفینیتی پایه گذاری شده، اخیرا در نمایشگاه CES 2018 از یک شاسی بلند بسیار پیشرفته رونمایی کرده که می تواند کاربردهای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۸

کمپانی چینی بایتون (Byton) که توسط برخی از مدیران سابق ب ام و و اینفینیتی پایه گذاری شده، اخیرا در نمایشگاه CES 2018 از یک شاسی بلند بسیار پیشرفته رونمایی کرده که می تواند کاربردهای زیادی در دنیای هوشمند امروزی داشته باشد.

Byton SIV Concept

در این خودرو، راننده و سایر سرنشینان به حمل موبایل یا لوازم هوشمند دیگر مثل تبلت نیازی نداشته و می توانند امور روزمره خود را با نمایشگر غول پیکر مرکزی یا سایر نمایشگرهای متعدد موجود در کابین انجام دهند. برای راحتی کار امکان استفاده از انواع ژست ها و فرمان های صوتی نیز فراهم شده است.

Byton SIV Concept

مهندسین بایتون در ساخت این SUV یا به تعبیر خودشان (SIV (smart intuitive vehicle مفهومی تاکید ویژه ای بر روی تکنولوژی های مدرن داشته اند. در کنار قابلیت های ارتباطی بسیار پیشرفته، سیستم های خودرو می توانند وضعیت ضربان قلب، وزن، غلظت اکسیژن و فشار خون راننده را کنترل کنند.

Byton SIV Concept

مدل پایه از این شاسی بلند پیشرفته به یک موتور برقی 279 اسب بخاری که نیروی خود را از باتری 71 کیلووات ساعتی دریافت می کند، مجهز شده است. این باتری می تواند تا 250 مایل (حدود 400 کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند.

Byton SIV Concept

با توجه به پشتیبانی از شارژ سریع، تا 80 درصد از ظرفیت باتری این خودرو در عرض 30 دقیقه پر می شود. برای این نسخه تقریبا 45000 دلار قیمت تعیین شده است.

Byton SIV Concept

برای افرادی که خواهان عملکرد بهتری باشند، بایتون نسخه قدرتمندتری را تدارک دیده است. این نسخه به دو موتور برقی که در مجموع 476 اسب بخار قدرت تولید می کنند، تجهیز شده و قادر است با یک بار شارژ تا 325 مایل (حدود 520 کیلومتر) مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد.

Byton SIV Concept

ظاهرا مقامات بایتون قصد دارند شاسی بلند جدید خود را از سال 2019 فقط در چین ارایه کنند، اما از سال 2020 خیابان های ایالات متحده و سپس اروپا نیز امکان میزبانی از این SIV چینی را خواهند داشت. این خودرو در حال حاضر با فناوری خودران سطح 3 ارایه شده اما در آینده به سطح 4 ارتقا خواهد یافت.

Byton SIV Concept

ناگفته نماند کمپانی بایتون که پیش از این با نام Future Mobility Corporation شناخته می شد، توسط مدیر سابق پروژه ب ام و i8 یعنی آقای Carsten Breitfeld و همچنین آقای Daniel Kirchert یکی از مدیران اسبق اینفینیتی در چین، تاسیس شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Tiger
    Tiger | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    فوق العاده است،چه مشخصات فنی اش و چه ظاهرش،مخصوصا چراغاش دل منو ربوده،باورم نمیشه چینی ها هم از اینکارا بلدند...
    ینی خاااااک بر سر صنعت خودروسازی کشورمون که از چینی ها هم بدبختره،یه ماشین برقی زدند،ساینا برقی با 89 اسب بخار قدرت و 170 کیلومتر پیمایش و قیمت نجومی 70 میلیون تومن،خب اونی که اینقدر پول داره یخورده دیگه هم میزاره رووش و این ماشینو میخره...

    • آریا
      آریا | ۱۹ دی ۱۳۹۶

      داره میگه طراح بی ام و و اینفینیتی. چینی کجا بود. شرکتش تو چین ثبت شده فقط

مطالب پیشنهادی