ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مخترع هاوربرد از اسکوتر برقی جدید IotaTrax رونمایی کرد

اگر به خاطر داشته باشید هاوربردها جزو جنجالی ترین وسایل نقلیه برقی سال گذشته بودند که با آتش گرفتن، خشم بسیاری از خریداران شان را برانگیختند. در نمایشگاه CES امسال Shane Chen، مخترع اصلی این ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۴

اگر به خاطر داشته باشید هاوربردها جزو جنجالی ترین وسایل نقلیه برقی سال گذشته بودند که با آتش گرفتن، خشم بسیاری از خریداران شان را برانگیختند. در نمایشگاه CES امسال Shane Chen، مخترع اصلی این هاوربردها و یونی سایکل های برقی با دست پر آمده و امروز از سومین اختراع خلاقانه اش رونمایی کرده: یک اسکوتر برقی تعادلی و بسیار جمع و جور به نام lotaTrax.

lotaTrax چیزی است ما بین دو اختراع قبلی چِن، ترکیبی از یک Hovertrax (اولین هاوربرد تولید شده) و Solowheel که یک اسکوتر تک چرخ تعادلی محسوب می شد. درست مثل هاوربرد، لوتا ترکس هم به دو چرخ مجهز شده اما این دو چرخ بر خلاف اسکوترهای دیگر دقیقا بین پاهای راننده قرار می گیرند.

لوتا ترکس بسیار فشرده و جمع و جور طراحی شده به طوری که از تمام هاوربردهایی که تا کنون دیده اید قابلیت حمل بیشتری دارد. وقتی که چرخ های این وسیله را جمع می کنید، تقریبا هم اندازه و هم وزن یک پک شش تایی نوشابه می شود تا به راحتی بتوانید آن را جابجا کنید.

حتی برای جابجایی راحت تر، یک دستگیره در بالای وسیله تعبیه شده است. همچنین حفظ تعادل روی لوتا ترکس به لطف داشتن دو چرخ بسیار راحت تر و لذت بخش تر از تمام یونی سایکل های برقیست که تا کنون روانه بازار شده اند.

به گفته چِن، طراحی سیستم کنترل این وسیله نقلیه یکی از چالش برانگیزترین مسائلی بوده که با آن مواجه شده است. از آنجا که این وسیله دو چرخ دارد، چِن آن را طوری طراحی کرده که موقع دور زدن یکی از چرخ ها (چرخ بیرونی) سریع تر از دیگری بچرخد تا ضمن موفقیت آمیز بودن چرخش، تعادل راننده هم حفظ بشود. شِن اعلام کرده که پتنت این سیستم کنترل را به نام خودش ثبت کرده و امیدوار است که مثل اختراعات قبلی اش مورد کپی برداری واقع نشود.

لوتا ترکس با یک بار شارژ می تواند حدود 12.8 کیلومتر مسافت را طی کند و قرار است در تاریخ 28 فوریه امسال با قیمت 599 دلار روانه بازار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی