ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به طراحی احتمالی موبایل سامسونگ با ۲ نمایشگر در پشت و جلوی بدنه

سامسونگ یکی از پیشروترین تولید کنندگان صفحه نمایش در جهان است و ایده های خلاقانه ای را در محصولات خود پیاده می کند، از جمله پتنتی که مدتی پیش منتشر شد و شمه ای از ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۵۴

سامسونگ یکی از پیشروترین تولید کنندگان صفحه نمایش در جهان است و ایده های خلاقانه ای را در محصولات خود پیاده می کند، از جمله پتنتی که مدتی پیش منتشر شد و شمه ای از موبایل های آینده این شرکت را نشان می داد. بر اساس آنچه در این پتنت می بینیم، سامسونگ مشغول طراحی یک موبایل است که در هر ۲ سمت خود نمایشگر دارد و لبه صفحه نمایش هم خمیده است. این پتنت که اوایل سال ۲۰۱۷ ثبت شده بود، حالا در اولین روزهای سال ۲۰۱۸ روی وبسایت سازمان جهانی مالکیت فکری منتشر شده و برای همگان قابل مشاهده است. موبایلی با صفحه نمایش ۲ طرفه و لبه خمیده به ۳ روش می تواند پیاده سازی شود؛ در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به هر یک از این ۳ حالت.

در طراحی اول، پشت و جلوی موبایل صفحه نمایشگر دارد و این دو قسمت از طریق خمیدگی در لبه سمت راست به یکدیگر متصل می شوند و حالت صفحه نمایش ادامه دار را ایجاد می کنند. در این صورت کاربر می تواند بسته به تمایل خود یکی از نمایشگرهای عقب یا جلوی دستگاه را برای استفاده انتخاب کند یا اینکه ۲ کاربر مختلف، محتوای متفاوتی را در دو سمت محصول مشاهده نمایند.

طراحی دوم هم در عقب و جلوی بدنه نمایشگر دارد، با این تفاوت که در این مدل حسگرهایی تعبیه شده و دستگاه می تواند تشخیص دهد کاربر موبایل را چگونه در دست گرفته است. موبایل ابتکاری سامسونگ در این صورت قادر است محتوا را به گونه ای نمایش دهد که دست کاربر مزاحم نمایش دادن آن نباشد و از فضای موجود به شکل بهینه استفاده نماید.

در سومین مدل خمیدگی صفحه نمایش که عقب و جلوی دستگاه را به یکدیگر متصل می کنند، در پایین بدنه در نظر گرفته شده است. جالب اینکه مایکروسافت هم در سال ۲۰۱۴ طراحی مشابهی را پتنت کرده بود، اما چنین موبایلی هرگز به بازار عرضه نشد.

باید توجه داشت که ثبت پتنت های شرکت کره ای هم الزاماً به معنای عرضه شدن موبایل هایی با این ویژگی ها نیست، اما به کمک آنها می توان در مورد برنامه های آینده شرکت کره ای گمانه زنی کرد، از جمله موبایل اسرار آمیز گلکسی اکس که مدتهاست نامش در شایعات به گوش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    به چه درد میخوره دو طرف یک جنس نمایشگر

    باز اگه یک طرف نمایشگر کم مصرف مخصوص خوندن پی دی اف و متن بود یه چیزی

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    جای این کارها یه باتری گنده بزار ملت یه هفته راحت باشن

    • omid apk 2024
      omid apk 2024 | ۱۸ دی ۱۳۹۶

      موافقم دیگه شورش در آوردن...

مطالب پیشنهادی