ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با دوربین HP Z 3D، اسکن سه بعدی اشیا ساده تر از هر زمان دیگری است

کمپانی HP از فرصت پیش آمده در نمایشگاه CES استفاده کرده تا از دوربین تازه ای رونمایی کند که اشیا را به صورت سه بعدی اسکن می کند و در دسترس متخصصینی مانند طراحان گرافیکی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۴۵

کمپانی HP از فرصت پیش آمده در نمایشگاه CES استفاده کرده تا از دوربین تازه ای رونمایی کند که اشیا را به صورت سه بعدی اسکن می کند و در دسترس متخصصینی مانند طراحان گرافیکی یا توسعه دهندگان بازی های ویدیویی قرار می دهد. دوربین HP Z 3D به بخش بالایی مانیتور کاربر متصل می گردد و سپس با قرار دادن نوعی زیرانداز روی زمین و مقابل دوربینی که به سمت پایین متمایل است، قادر به اسکن سه بعدی اشیای دنیای واقعی هستید تا تصویر دیجیتالی آن در کامپیوتر ظاهر شود.

دیوایس HP از سیستم سه بعدی SLAM (یا بومی سازی و نقشه برداری همزمان) برای پایش حرکات شی مورد نظر، اسکن آن و سپس ساخت مدل دیجیتالی استفاده می کند و در همین حال، سایر اجزا مانند دست کاربر را از شی ای که به صورت دیجیتالی بازنمایی شده حذف می کند.

اسکن سه بعدی با HP Z 3D

پس از این، اسکن سه بعدی اشیا را می توانید به دلخواه در هر اپلیکیشنی به کار بگیرید؛ به عنوان مثال، می توانید از آن در اپلیکیشن ها یا بازی های واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی بهره ببرید. گفتنی است که دوربین HP Z 3D به صورت خاص برای رندر فیزیکی ساخته شده و از رزولوشن های سازگار با گرافیک کامپیوتری بهره می برد که نقشه تکسچرها را به صورت جداگانه حفظ می کند.

دوربین Z 3D می تواند مستندات دو بعدی را نیز ثبت کند و برای اشتراک گذاری ویدیوهای زنده مورد استفاده قرار بگیرد؛ به عنوان مثال هنگامی که جلسه ای ویدیویی در اسکایپ دارید، می توانید دستان و میز خود را وارد دید کنید. HP می گوید برای بهره گیری از این دوربین، به کامپیوتری مبتنی بر ویندوز 10 نیاز دارید که به حداقل مشخصاتی شامل پردازنده Intel Core i7-4709S یا بهتر، 16 گیگابایت حافظه رم و کارت گرافیک GeForce GTX 950M یا بهتر (برای اسکن سه بعدی) مجهز باشد.

علاوه بر این، نیازمند مانیتوری با بدنه پشتی تخت هستید تا دوربین با موفقیت روی آن سوار شود. دوربین سه بعدی جدید HP طی ماه مارس آتی با قیمت 599 دلار در آمریکا و دیگر قاط جهان عرضه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Homayoun Moradi
    Homayoun Moradi | ۲ اسفند ۱۳۹۶

    hp یه پرینتر سه بعدی خیلی پیشرفته هم ساخته و کلا داره خوب این بازار رو میگیره، البته اسکنرهای ارزونتری هم هستن،بعضیاشو اینجا نوشته
    https://goo.gl/1cjxF9

مطالب پیشنهادی