ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه شکست خورده پهپاد Zano امسال دوباره احیا می شود

شاید به خاطر داشته باشید که سه سال قبل پهپاد کوچکی به نام Zano در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شد تا عکاسی هوایی را با هزینه کم امکان پذیر سازد. این پروژه با وجود ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

شاید به خاطر داشته باشید که سه سال قبل پهپاد کوچکی به نام Zano در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شد تا عکاسی هوایی را با هزینه کم امکان پذیر سازد. این پروژه با وجود جمع آوری 3 میلیون دلار سرمایه جمعی با شکست مواجه شد و حالا در لاس وگاس شاهد حیات دوباره آن هستیم.

امسال در یکی از رویدادهای اقماری CES به نام Drone Rodeo در لاس وگاس دوباره پهپاد Zano را با پیام «آیا دوباره پرواز می کند؟» می بینیم. «ورنون کرزول» یکی از شخصیت های برجسته دنیای نانو-درون ها که برند اختصاصی Micro Drone را هم به نام خودش ثبت کرده، می گوید تمامی سرمایه های مادی و معنوی تیم Zano را خریده و می خواهد آن را احیا نماید.

سؤال اصلی این است که چرا یکی از افراد باسابقه و خوشنام در این صنعت، قصد دارد خودش را با پروژه بداقبال Zano درگیر سازد. کرزول در پاسخ به این سؤال می گوید Zano پتانسیل های بالایی دارد و مهندسین شرکت او (Extreme Fliers) می توانند محصول منحصر به فردی را از دل آن بیرون بیاورند که دنیای پهپادهای کوچک را متحول سازد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، کرزول می خواهد نرم افزار متن-باز Zano را هم به صورت عمومی منتشر سازد تا کاربران عمومی و حرفه ای بتوانند بسته به نیاز خود از آن استفاده کنند و تعداد زیادی از آنها را برای کاربردهای خاص یکپارچه سازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی