ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باتری معیوب در اپل استور زوریخ حادثه آفرین شد

طی چند وقت اخیر، اخبار زیادی درباره باتری های معیوب شنیده ایم. باتری های لیتیوم یونی معمولاً در خطر ذوب شدن قرار دارند و وقتی چنین اتفاقی می افتد، دستگاه گران قیمت تان نیز همراه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

طی چند وقت اخیر، اخبار زیادی درباره باتری های معیوب شنیده ایم. باتری های لیتیوم یونی معمولاً در خطر ذوب شدن قرار دارند و وقتی چنین اتفاقی می افتد، دستگاه گران قیمت تان نیز همراه با آن از بین می رود. در حالی که تعداد کاربران موبایل های هوشمند روز به روز در سراسر جهان افزایش می یابد و تولیدکنندگان هم دائماً به دنبال افزایش ظرفیت باتری در کنار قطر کمتر دیوایس هایشان هستند، جای تعجب ندارد که شاهد افزایش گزارش های مربوط به باتری های معیوب باشیم.

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، بدون شک رسوایی اپل به گوشتان خورده است. این کمپانی عمداً پرفورمنس آیفون های قدیمی تر را کاهش می دهد تا از بروز مشکل در باتری های قدیمی جلوگیری کند. این موضوع به خودی خود ایرادی ندارد، اما موضوع زمانی حساسیت برانگیز می شود که بدانیم اپل هیچوقت این موضوع را به اطلاع مشتریان خود نرسانده بود. در نهایت اپل مجبور به معذرت خواهی شد و اعلام کرد تمام باتری های قدیمی را با قیمت تخفیف خورده 29 دلار تعویض خواهد کرد.

پیشنهاد وسوسه انگیز اپل باعث شد تا از مدتی پیش، فروشگاه های اپل پر شوند از مشتریانی که به دنبال تعویض باتری هستند و یکی از این فروشگاه ها، دقیقاً به خاطر باتری معیوب آیفون دچار حادثه شده است.

اخیراً یکی از کارمندان اپل استور زوریخ مشغول خارج کردن باتری از یک آیفون بوده که ناگهان باتری آتش می گیرد و ابری از دود، فروشگاه را در بر می گیرد. در نتیجه این اتفاق، 50 نفری که در فروشگاه حاضر بودند مجبور به ترک ساختمان و تماس با آتش نشانی و اورژانس شدند.

خوشبختانه این حادثه خسارات جانی به همراه نداشته است. کارمندی که آیفون را در دست داشت از سوختگی بسیار ناچیز دست رنج می برد و هفت نفر دیگر نیز به صورت سر پایی درمان شدند. به گفته پلیس، کارمندان فروشگاه اپل عکس العملی سریع در برابر حادثه داشته اند و با ریختن ماسه روی دستگاه آتش گرفته و راه اندازی سیستم تهویه هوای ساختمان، از بروز خسارات بیشتر جلوگیری کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • omid apk 2024
    omid apk 2024 | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    به سلامتی دوست دارم حسودا کور نشن بلکه حسودی تموم شه از اپل و سیستم عاملش متنفرم عشق است اندروید فقط یکم توی به روز رسانی آدمو خسته میکنه از انتظار نافرجام.

  • No Name!
    No Name! | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    خخ حالا هی به نوت 7 سامسونگ چیز بگین?

    • silent_eagle
      silent_eagle | ۲۰ دی ۱۳۹۶

      سلام ترول

مطالب پیشنهادی