ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رویای ماشین پرنده با Volocopter اینتل به حقیقت می پیوندد

اینتل اعتقاد دارد که پرواز با ماشین های پرنده، رویایی است که زودتر از آنچه فکرش را می کنید به وقوع خواهد پیوست. ساعاتی پیش و در جریان نطق اصلی اینتل در نمایشگاه CES، مدیر ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۶

اینتل اعتقاد دارد که پرواز با ماشین های پرنده، رویایی است که زودتر از آنچه فکرش را می کنید به وقوع خواهد پیوست. ساعاتی پیش و در جریان نطق اصلی اینتل در نمایشگاه CES، مدیر عامل این شرکت «برایان کرانیچ» به روی استیج آمده و از Volocopter پرده برداشت؛ یک پهپاد خودران مسافربری که اینتل از آن به عنوان یک «ماشین پرنده» یاد می کند.

Volocopter توسط یک شرکت آلمانی و در سال 2012 طراحی شده و اولین پرواز آزمایشی خود را در سال 2013 تجربه کرده است. این پهپاد مسافربری گنجایش دو نفر را دارد و می توان آن را از راه دور نیز کنترل نمود.

کرانیچ ساعاتی پیش پرواز بدون خلبان این پهپاد مسافربری را روی استیج CES به نمایش گذاشت و آن را این گونه توصیف کرد: «تصور کنید که موبایل تان را در می آورید، یک اپلیکیشن حمل و نقل را باز کرده و تاکسی هوایی شخصی خودتان را احضار می کنید. این رویایی خیالی از آینده ای است که زودتر از آنچه فکرش را می کنید تجربه اش خواهید کرد».

Volocopter اگر چه وسیله بسیار هیجان انگیزی به نظر می رسد، اما طبق توضیحات ارائه شده در نطق اصلی اینتل تا زمانی که مجوزهای لازم از سوی اداره هوانوردی فدرال آمریکا برای پرواز آن صادر نشده، شاهد پرواز این پهپاد در آسمان شهرها نخواهید بود.

فلوریان رویتر، مدیر عامل Volocopter ادعا می کند که کنترل این پهپاد خودران بسیار ساده است، ضمن این که سر و صدای زیادی ایجاد نکرده و در مصرف باتری بسیار بهینه عمل می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی