ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ برای اولین بار به سود اجرایی فراتر از ۵۰ تریلیون وون دست یافت

شرکت سامسونگ با پیش بینی سود ۵۳.۶ تریلیون وونی طی سه ماهه انتهایی سال ۲۰۱۷، به ارزشی بیش از ۵۰ تریلیون وون، برابر با ۴۶.۹ میلیارد دلار رسید. از زمان تاسیس در سال ۱۹۶۹ تا ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۷

شرکت سامسونگ با پیش بینی سود ۵۳.۶ تریلیون وونی طی سه ماهه انتهایی سال ۲۰۱۷، به ارزشی بیش از ۵۰ تریلیون وون، برابر با ۴۶.۹ میلیارد دلار رسید.

از زمان تاسیس در سال ۱۹۶۹ تا به امروز، این اولین بار برای شرکت کره ای است که توانسته از مرز ۵۰ تریلیون وون در سود اجرایی گذر کرده و به این جایگاه برسد که عمده آن را مدیون رشد سریع بازار چیپ ها است.

گزارش ابتدایی این شرکت نشان می دهد که سامسونگ انتظار فروش ۲۳۹.۶ تریلیون وونی و سود اجرایی ۵۳.۶ تریلیون وونی برای سال گذشته را داشته. سود اجرایی سالانه سامسونگ نسبت به سال ۲۰۱۶ که ۲۹ تریلیون وون بود در این سال تقریبا دو برابر شده.

فقط در سه ماهه انتهایی سال سامسونگ ۱۵.۱ تریلیون وون به دست آورده در حالی که این رقم برای سال گذشته ۹.۲ تریلیون وون برآورد شده بود، یعنی یک رشد شاخص ۶۳.۸ درصدی. بیش از ۱۰ تریلیون وون از این سود فقط از بخش فروش چیپ های شرکت حاصل شده.

رونمایی از چیپست اگزینوس سامسونگ Exynos 9810

همه این ها در حالی است که از مجموع کل سود، ۳۵ تریلیون وون از طریق فروش چیپ ها به دست آمده که یعنی دو سوم کل سود شرکت در سال ۲۰۱۷.

با این حال گویا تحلیلگرهای بازار انتظار بیشتری از سامسونگ داشته اند. برای مثال شرکت FnGuide معتقد بوده که سامسونگ به جای ۱۵.۱ تریلیون، سود ۱۵.۹ تریلیون وونی را گزارش می دهد.

به محض انتشار این آمار و ارقام ارزش سهام سامسونگ الکترونیکس با کاهش ۲.۶۹ درصدی نسبت به روز گذشته به ۲۵۳۱۰۰۰ وون رسید. تحلیلگران معتقدند که نرخ تبادل وون و دلار به شکل مستقیم میزان صادرات را تحت تاثیر قرار داده و سامسونگ زمانی به ارزش سهام بالاتر پیشین خود می رسد که ارزش ارز دوباره بالا برود.

سامسونگ تا چند هفته دیگر جزئیات بیشتری در مورد گزارش مالی خود منتشر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    ووون موون ما حالیمون نمیشه. به دلار بگو بفهمم چقدر میشه

مطالب پیشنهادی