ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین لنز سوپرزوم حرفه ای نیکون با مبدل تِله داخلی معرفی شد

شرکت ژاپنی نیکون تنها با یک محصول پا به نمایشگاه CES امسال گذاشته اما همان نیز کافیست تا تمام نگاه ها را به خود خیره سازد. این گجت، یک لنز سوپرزوم حرفه ای 400-180 میلیمتری ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۲

شرکت ژاپنی نیکون تنها با یک محصول پا به نمایشگاه CES امسال گذاشته اما همان نیز کافیست تا تمام نگاه ها را به خود خیره سازد. این گجت، یک لنز سوپرزوم حرفه ای 400-180 میلیمتری است که درون خود یک تبدیل تِله هم دارد، یعنی با چرخاندن یک دکمه می توانید حداکثر فاصله کانونی آن را تا 560 میلیمتر افزایش دهید.

البته محصول فوق خیلی به درد کاربران خانگی و عمومی نمی خورد و عجیب است که در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی شاهد حضور آن هستیم. ضریب اف ثابت 4 این لنز که نام کامل آن AF-S Nikkor 180-400mm F/4E TC1.4 FL ED است، عکاسان ورزشی و حیات وحش را هدف قرار داده و نخستین لنز نیکون با مبدل تِله داخلی محسوب می شود. فعال کردن مبدل داخلی به گفته نیکون تنها با یک انگشت صورت می گیرد و عکاس بدون از دست دادن سوژه، می تواند فاصله کانونی این لنز را به 560-252 میلیمتر برساند.

با توجه به حرکت سریع سوژه ها در عکاسی ورزشی یا حیات وحش، نیکون الگوریتم های فوکوس خودکار این لنز را هم بهبود داده تا به خوبی با بادی های سری D5 یا D500 یا D850 با بیش از 153 نقطه فوکوس سازگار باشد. دیافراگم الکترومغناطیسی این لنز نیز سرعت عملکرد آن را افزایش داده و در عکاسی متوالی سریع هم نوردهی را ثابت و یکنواخت نگه می دارد. این لنز به لرزشگیر داخلی تا چهار استاپ نیز مجهز شده است.

البته تعبیه این مجموعه از تجهیزات حرفه ای در یک بدنه نه چندان بزرگ و سنگین باعث شده تا قیمت محصول نیز بسیار بالا باشد و برای تهیه آن باید 12400 دلار ناقابل بپردازید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی