ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Toyota-Platform-3
خودرو

معرفی پلتفرم 3.0 در CES 2018؛ سرآغاز تولید انبوه محصولات خودران تویوتا

در کنار توسعه پیشرانه های الکتریکی و تحقیقات گوناگون در زمینه تکنولوژی های مربوط به ساخت باتری، فناوری خودران دیگر حوزه بسیار مهمی است که مورد توجه تقریبا تمامی خودروسازان مطرح بین المللی قرار گرفته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۴۵

در کنار توسعه پیشرانه های الکتریکی و تحقیقات گوناگون در زمینه تکنولوژی های مربوط به ساخت باتری، فناوری خودران دیگر حوزه بسیار مهمی است که مورد توجه تقریبا تمامی خودروسازان مطرح بین المللی قرار گرفته است. تویوتا یکی از این خودروسازان است که قصد دارد در هر دو زمینه به یکی از پیشتازان تبدیل شود.

Toyota-logo-3

در همین راستا این شرکت ژاپنی اخیرا در لاس وگاس و در نمایشگاه CES از یک فناوری پیشرفته با نام "پلتفرم 3.0" رونمایی کرده است. این فناوری در حال حاضر بر روی یک دستگاه خودروی لکسس LS 600hL ارایه شده و با همکاری انستیتوی تحقیقاتی تویوتا (TRI) و استودیوی CALTY Design Research واقع در میشیگان توسعه یافته است.

Toyota-Platform-3

پلتفرم 3.0 به انبوهی از انواع سنسورها، رادارها و دوربین های مختلف مجهز شده و با تکیه بر آنها خودرو می تواند شرایط محیطی اطراف را درک کرده و خود را در جاده هدایت کند.

Toyota-Platform-3

طبق اطلاعات موجود سیستم لیدار لیزری پلتفرم 3 تا شعاع 200 متری را پوشش داده و می تواند بصورت 360 درجه محیط اطراف خودرو را برای کشف خطرات و موانع احتمالی پوشش دهد.

در هر چهار طرف اتومبیل نیز سنسورهای لیدار برد کوتاه نصب شده اند. به واسطه این سنسورها اشیا و موانع کوچک تر مثل کودکان یا خرده سنگ های موجود بر روی مسیر تشخیص داده می شوند.

Toyota-Platform-3

تویوتا برای پنل موجود بر روی سقف که از کلاه کاسکت موتور سیکلت های آفرود الهام گرفته شده، عبارت "مینیمالیسم هوشمند" را به کار برده است. این پنل کاملا خلاقانه طراحی شده و بر خلاف انتظار نه تنها هیچ لطمه ای به ظاهر خودرو نزده، بلکه آن را پویاتر نشان می دهد.

Toyota-Platform-3

به گفته مقامات تویوتا، پلتفرم 3.0 با چند سگمنت مختلف سازگار بوده و از بهار امسال در تیراژ محدود وارد فاز تولید خواهد شد. در زمان کنونی برخی از خودروهای مجهز به این پلتفرم با راننده پشتیبان در حال گذراندن مراحل تست نهایی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی