ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوکیا با حسگر Sleep به خواب شما نمره می دهد

Nokia Sleep نام محصول جدید شرکت فنلاندی است که در نمایشگاه CES 2018 شاهد رونمایی از آن بودیم. این محصول در حقیقت یک حسگر پیشرفته برای خواب به حساب می آید که الگوی خوابیدن شما ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

Nokia Sleep نام محصول جدید شرکت فنلاندی است که در نمایشگاه CES 2018 شاهد رونمایی از آن بودیم. این محصول در حقیقت یک حسگر پیشرفته برای خواب به حساب می آید که الگوی خوابیدن شما و مواردی مثل خرناس کشیدن را زیر نظر می گیرد و اطلاعات مربوط به آن را از طریق وای-فای به اپلیکیشن سلامتی نوکیا انتقال می دهد. اپلیکیشن Health Mate سپس این اطلاعات را تحلیل می کند و به کیفیت خواب شما امتیاز می دهد. Nokia Sleep ضمناً از اپلیکیشن اتوماسیون IFTTT هم پشتیبانی می کند و این موضوع امکانات جالبی برای دستگاه فراهم می آورد. مثلا می توانید برای گجت فنلاندی تعریف کنید که با خوابیدن شما روی تخت، چراغ ها را خاموش کند و درجه حرارت را کاهش دهد یا بعد از بیدار شدن پرده ها را به شکل خودکار باز کند. البته طبعاً برای این منظور باید چراغ ها، ترموستات و پرده های منزل شما هوشمند و متصل به وای-فای باشند.

گجت ۱۰۰ دلاری جدید نوکیا از اوایل سال جاری میلادی به بازار عرضه می شود و از دستیار دیجیتالی آمازون هم پشتیبانی می کند، یعنی می توانید با یک دستور صوتی از الکسا بخواهید نمره مربوط به خواب شما و آمار آن را از اپلیکیشن سلامتی نوکیا دریافت و اعلام کند. به گفته نوکیا این حسگر به کناره ی تخت شما و هم سطح با سینه کاربر متصل می شود تا قادر باشد حرکات بدن، ضربان قلب و تنفس را رصد کند. این شرکت برای تحلیل اطلاعات هم از الگوریتم های پیشرفته ای استفاده می کند که از آزمایش های پزشکی حاصل شده اند. اما جالب است بدانید که با این وجود تحقیقات نشان می دهد حسگرهای خواب چندان محصولات دقیقی نیستند و نمی توانند به خوبی یک ابزار پزشکی، کیفیت خواب کاربر و موارد اینچنینی را ثبت و سپس تحلیل کنند. برای مثال در مورد محصول نوکیا کافی است شخص دیگری روی همان تخت تکان بخورد یا حیوان خانگی داشته باشید تا حرکت کردن آنها به سادگی باعث مخدوش شدن اطلاعات گردد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۹ دی ۱۳۹۶

    جالبه

مطالب پیشنهادی