ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیلترینگ شبکه های اجتماعی
تکنولوژی

رییس نظام صنفی رایانه‌ای کشور: فیلترینگ شبکه های اجتماعی خسارت زیادی به اقتصاد کشور وارد کرده است

تاکنون شخصیت‌های سیاسی مختلفی از احزاب و منصب‌های گوناگون پیرامون فیلترینگ تلگرام لب به انتقاد گشودند و آن را بستری برای درآمد اقتصادی آحادی از جامعه می‌دانستند. در تازه‌ترین اظهارات «ناصرعلی سعادت»، رئیس سازمان نظام صنفی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۲

تاکنون شخصیت‌های سیاسی مختلفی از احزاب و منصب‌های گوناگون پیرامون فیلترینگ تلگرام لب به انتقاد گشودند و آن را بستری برای درآمد اقتصادی آحادی از جامعه می‌دانستند. در تازه‌ترین اظهارات «ناصرعلی سعادت»، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور خواستار رفع فیلترینگ تلگرام به دلیل جلوگیری از افزایش خسارات اقتصادی پیرامون کسب‌وکارهای فعال در این شبکه شده است.

وی ضمن استقبال از استفاده مردم نسبت به پیام‌رسان‌های داخلی معتقد است که مسدودسازی یکباره شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی خسارت مستقیم و غیرمستقیمی را متوجه وضعیت اقتصاد کشور می‌کند:

«طبق آمارها نزدیک به 40 میلیون ایرانی کاربر تلگرام هستند و امروزه تولیدکنندگان بسیاری بر بستر شبکه های اجتماعی با توزیع کنندگان ارتباط دارند و این شبکه ها ابزاری برای برقراری ارتباط بین کسب و کارها به شمار میروند و به این ترتیب شبکه های اجتماعی دیگر مانند گذشته تنها کارکرد تفریحی و سرگرمی ندارند و در فرآیندهای اقتصادی تاثیرگذار هستند.»

فیلترینگ شبکه های اجتماعی

سعادت بسته شدن شبکه‌های مجازی نظیر تلگرام را مغایر با نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال می‌داند و این مسئله را نابود‌کننده بستر ارتباطی بخش بزرگی از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان می‌داند:

«در ابتدا تصمیم شورای عالی امنیت ملی در خصوص تعطیلی موقت شبکه های اجتماعی برای حفظ امنیت، به رغم خسارت های اقتصادی که در پی داشت، قابل پذیرش بود. مردم نیز همانگونه که در هنگام وقوع حوادثی مانند زلزله برای کمک رسانی بسیج می شوند، اکنون نیز همراهی کردند؛ با این وجود انتظار می رود بعد از گذشت چند روز و عادی سازی شرایط، محدودیت ها برداشته شود.»

 

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با تاکید بر اینکه اگر نسبت به جوانب اقتصادی این مسئله به سادگی گذر کرد جایی برای جبران آن وجود ندارد افزود:

«باید توجه داشت، فعالان اقتصادی بیش از همه نگران امنیت کشور هستند زیرا در سایه ناامنی جذب سرمایه امکانپذیر نخواهد بود. با تداوم و تکرار چنین مواردی خسارتها افزایش می یابد و بخش خصوصی نیز توان جبران آن را نخواهد داشت و دیگر امیدی به اثرگذاری فناوری اطلاعات و ارتباطات بر رشد و توسعه اقتصاد کشور نمیتوان داشت. در حالیکه صنعت فاوا قادر است جایگزینی بر درآمدهای نفتی کشور باشد.»

سعادت در ادامه صحبت‌های خود راهکارهایی را نیز به دولت پیشنهاد می‌کند. به باور او بازگشایی این شبکه‌ها و سپس اعمال راهکارهایی برای پیشگیری وقوع موارد مشابه می‌توان مردم را به صورت کارشناسی شده و منطقی در کنار طرح‌های حمایتی و تشویقی از شبکه‌های اجتماعی بومی درخور رقابت با نمونه‌های خارجی به سمت استفاده از پیام‌رسان‌های بومی سوق داد: «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز به‌عنوان حامی بخش خصوصی و تولیدات داخلی با تمام توان کارشناسی خود آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه‌ها را دارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • kevin
    kevin | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    یه نفر تو این کشور حرف درست حسابی زد، آقا ما چین با 1 میلیارد و سیصد و خورده ای میلیون جمعیت نیستیم که همه چیزو وطنیشو داشته باشیم. ما اون خورده ایه جمعیت چین هستیم!

  • reza sm
    reza sm | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور هم داریم؟ کار این سازمان چیه دقیقا؟

    • ‌شکور حسین
      ‌شکور حسین | ۲۰ دی ۱۳۹۶

      گرفتن مقداری از بودجه و هاپولی کردن آن ?

  • | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    یعنی کارگرها و بقیه قشر زحمت کش مملکت بیکار بشن ضرری متوجه ممکلت نیست!!!
    منم جزو کسانی هستم که قسمتی ازشغلم و درامدم قربانی فیلترینگ شده
    اما نباید فقط با سیاسی کاری
    بقیه رو نادیده بگیریم
    اینا پولش رو میگیرن و الکی بزرگنمایی میکنن و مردم رو گمراه میکنند و نمی گزارند کار با کارشناسی جلو بره

  • Mohammad
    Mohammad | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    حالا باید یک پیامبر از طرف خدا نازل بشه برای رفع فیلتر تلگرام! کشور ما هزاران مشکل داره به اونا که نمیرسن

مطالب پیشنهادی