ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنوو هدست واقعیت مجازی Mirage Solo را معرفی کرد

لنوو امروز در جریان نمایشگاه CES از هدست واقعیت مجازی Mirage Solo پرده برداشت، محصولی که چندی پیش نام آن فاش شده بود و قرار است سه ماهه دوم سال جاری میلادی وارد بازار شود. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

لنوو امروز در جریان نمایشگاه CES از هدست واقعیت مجازی Mirage Solo پرده برداشت، محصولی که چندی پیش نام آن فاش شده بود و قرار است سه ماهه دوم سال جاری میلادی وارد بازار شود. این هدست مستقل به چیپست اسنپدراگون 835، چهار گیگابایت رَم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و از میکروفون های دوگانه، جک هدفون و نمایشگر LCD با رزولوشن 1440×2560 پیکسل نیز بهره می گیرد.

لنوو می گوید شارژدهی باتری این دستگاه به هفت ساعت می رسد که واقعاً خبر خوشحال کننده ای است، اما مهم ترین ویژگی این هدست پشتیبانی از پلتفرم WorldSense گوگل است که امکان ردیابی موقعیتی کامل را فراهم می سازد، یعنی همان قابلیتی که در هدست VR مایکروسافت مبتنی بر پلتفرم «واقعیت ترکیبی ویندوز» می بینیم.

اگرچه «میراژ سولو» به سیستم ردیابی موقعیتی مجهز شده، اما کنترل کامل آن به کنترلر مجزایی نیاز دارد که شبیه کنترلر همراه هدست Daydream View خود گوگل خواهد بود. شرکت آکیلس هم در حال توسعه هدستی با قابلیت ردیابی موقعیتی است که فعلاً با نام رمز «سانتا کروز» شناخته می شود.

در حال حاضر محتوای زیادی برای پلتفرم Daydream در استور VR گوگل وجود دارد اما سؤال اصلی این است که آیا هدست لنوو به اندازه کافی مورد توجه قرار می گیرد تا توسعه دهندگان برای ساخت محتوای اختصاصی ترغیب شوند یا خیر، چون فناوری ردیابی موقعیتی با ایجاد 6 درجه آزادی، تجربه کاملاً متفاوتی را در حوزه واقعیت مجازی ارائه می دهد. در حال حاضر بازی «بلید رانر» برای هدست سولو از سوی گوگل عرضه شده است.

قیمت این هدست حدود 400 دلار تعیین شده و تنها عضو خانواده WorldSense به شمار می رود، اما شرکت های دیگر هم در این زمینه فعال هستند و احتمالاً به زودی شاهد محصولات آنها خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی