ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام منتظر تاییدیه رگولاتوری های اروپایی برای خرید کمپانی نیمه هادی NXP است

کوالکام، شرکتی که طراحی چیپست های اسنپدراگون موجود در اکثر اسمارت فون های امروزی را برعهده دارد، منتظر تاییدیه رگولاتوری های اروپایی است تا کمپانی تولید کننده نیمه هادی NXP را به قیمت 39 میلیارد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

کوالکام، شرکتی که طراحی چیپست های اسنپدراگون موجود در اکثر اسمارت فون های امروزی را برعهده دارد، منتظر تاییدیه رگولاتوری های اروپایی است تا کمپانی تولید کننده نیمه هادی NXP را به قیمت 39 میلیارد دلار خریداری کند.

برای دریافت جوازهای لازم، کوالکام مجبور به موافقت با چند شرط بوده است. به عنوان مثال، کمپانی ساکن سن دیگو نمی تواند بر پتنت های مهم NXP ادعای مالکیت کند و از طرف دیگر، نمی تواند NXP را از همکاری با شرکت های رقیب خود بازدارد.

پیش نویس این قرارداد، طی ماه اکتبر سال 2016 برای نخستین بار در اختیار کوالکام قرار گرفت و طی ماه نوامبری که پشت سر گذاشتیم، کوالکام خود به هدفی برای خرید از سوی کمپانی Broadcom با پیشنهادی به ارزش 130 میلیارد دلار تبدیل شد. رگولاتوری های آمریکایی از همین حالا چراغ سبز خرید NXP را به کوالکام نشان داده اند و بعد از دریافت تاییدیه اروپا، کوالکام همچنان باید منتظر پاسخ رگولاتوری های چینی نیز بماند.

رگولاتوری های اروپایی در حال حاضر نسبت به این موضوع نگران هستند که پس از خرید NXP، کوالکام سهم عظیمی از بازار چیپست های مخابراتی و چیپ های مورد استفاده برای اتصال NFC را مال خود می کند. اروپایی ها پیشتر در سال 2015، کوالکام را به پرداخت پول به اپل برای استفاده انحصاری از چیپ هایش متهم کرده بودند. یکی دیگر از اتهامات کوالکام هم فروش برخی چیپ ها با قیمتی پایین تر بود تا برخی رقبا از بازار حذف شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۲ دی ۱۳۹۶

    اگر اينطور بشه و كوالكوم به خوبي بزرگ و تقويت بشه خوب ميشه تا ديگه برودكام نتونه بخرتش!!!

مطالب پیشنهادی