ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جف بزوس سال جدید میلادی را با سود ۶ میلیارد دلاری آغاز کرد

جف بزوس مدیرعامل آمازون، یکی از بزرگترین سايت‌های خرید و فروش آنلاین اکنون با در اختیار داشتن دارایی خالص ۱۰۵ میلیارد دلار، بیل گیتس را در هر دوره کنار زده و عنوان ثروتمند‌ترین فرد دنیا ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

جف بزوس مدیرعامل آمازون، یکی از بزرگترین سایت‌های خرید و فروش آنلاین اکنون با در اختیار داشتن دارایی خالص ۱۰۵ میلیارد دلار، بیل گیتس را در هر دوره کنار زده و عنوان ثروتمند‌ترین فرد دنیا در هر دوره‌ی زمانی را به خود اختصاص داده است.

جف بزوس
بیل گیتس در ۲۴ مردادماه امسال ۴.۶ میلیارد دلار از سهام خود از مایکروسافت را نیز بخشید

این مهم بعد از جهش ناگهانی ۶ میلیارد دلاری دارایی وی در هفته اول سال ۲۰۱۸ رخ داد. در این بازه‌ی آمازون توانست ۸۹ درصد خرید سال نو را میان ۵ سایت معتبر از آن خود کند. همین اتفاق موجب شد تا سهام آمازون در سال میلادی جدید ۶.۶ درصد افزایش پیدا کند. البته باید توجه داشت که ثروت بزوس تنها مربوط به جایگاهش در آمازون نیست چرا که واشنگتون پست در اختیار وی بوده و استارتاپ فضایی محرمانه Blue Origin را هم رهبری می‌کند.

جف بزوس
این دونفر تنها افرادی هستند که دارایی خالص ۱۳ رقمی به دلار را تجربه کرده اند

بلومبرگ با مقایسه و بررسی دارایی بزوس متوجه شده که جهش‌های سه ماهه‌ی اخیر وی موجب شده او تنها فردی باشد که اکنون سرمایه‌ای ۱۳ رقمی دارد. البته این سابت تخمین زده اگر بیل گیتس قسمت زیادی از دارایی و سهامش در مایکروسافت را نمی بخشید اکنون با ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه هنوز عنوان ثروتمندترین فرد دنیا را در اختیار خود داشت. پدر ۶۲ ساله‌ی ویندوز در سال ۱۹۹۶، ۷۰۰ میلیون سهام خود به همراه ۲.۹ میلیارد دلار پول نقد و قسمتی از دارایی‌هایش را واگذار نمود. این بخشش‌ها که بیشتر به بنیاد خیریه‌ بیل و ملیندا گیتس داده شده بود باعث شد که تقریبا ۶۴ میلیارد دلار از دارایی خود را از دست بدهد.

جف بزوس

ثروت بیل گیتس در سال ۱۹۹ به بالاترین حد خود رسید اما گشوده شدن پروند‌های ضد انحصاری علیه مایکروسافت، باعث شد سهام این شرکت افت ناگهانی را تجربه کند. اکنون آمازون در موقعیتی مشابه به سر می‌برد چراکه همکاری‌های عظیمش با کمپانی های مختلف نگرانی‌هایی را در زمینه انحصاری ساختن بازار ایجاد کرده و به گفته‌ی کارشناسان ممکن است به ایجاد پرونده‌هایی مشابه برای بزرگترین سایت خرید و فروش دنیا بیانجامد.

جف بزوس

جالب است بدانید امپراطوری آمازون توسط جف بزوس که در سال ۱۹۹۴ راه‌اندازی شد تنها به فروش کتاب اختصاص داشت و تا ۴ سال بعد نیز به همین شکل باقی ماند اما زمانی که آمازون گسترش سرویس‌هایش را آغاز نمود، ارزش و اعتبارش نیز بالا رفت و اکنون به معتبرترین سایت خرید و فروش اینترنتی تبدیل شده و حتی پروژه‌های عظیمی در زمینه‌ی تولید موسیقی، فیلم و سریال نیز در دست‌کار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Behzad
    Behzad | ۲۳ دی ۱۳۹۶

    مردم میلیارد دلاری در میارن اونوقت ما نشستیم همو نگاه میکنیم!ولی خدایی دمش گرم

مطالب پیشنهادی