ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل 60 بازی را به دلیل نمایش تبلیغات مستهجن از فروشگاه خود حذف کرد

گوگل به تازگی خبر از حدف 60 بازی از فروشگاه پلی استور به دلیل پخش آگهی های تبلیغاتی مستهجن داده است. [digipullqoute place="left"]چند روز پیش کمپانی امنیتی چک پوینت خبر از وجود این کد مخرب ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

گوگل به تازگی خبر از حدف 60 بازی از فروشگاه پلی استور به دلیل پخش آگهی های تبلیغاتی مستهجن داده است.

چند روز پیش کمپانی امنیتی چک پوینت خبر از وجود این کد مخرب در فروشگاه پلی استور داده بود

این اقدام گوگل پس از آن صورت گرفته که کمپانی امنیتی «Check Point» چند روز پیش خبر از وجود کد مخربی در فروشگاه پلی استور داده بود. به موجب این کد، 60 بازی که برخی از آنها اپ های مرتبط با کودکان بودند، تبلیغات مستهجن نمایش می دادند، به بهانه آلوده شدن دستگاه کاربران به ویروس، آنها را ترغیب به نصب اپ های تقلبی امنیتی می کردند، یا آنها را مجبور به ثبت نام در خدمات پریمیوم هزینه دار می نمودند. به اعتقاد این موسسه امنیتی، کد مذکور در مراحل بعدی می توانست اهداف مخرب خود را گسترش دهد و حتی اقدام به دزدی گواهینامه ها بنماید.

بر اساس گفته سخنگوی گوگل، این کمپانی اکانت های توسعه دهندگان این اپلیکیشن ها را معلق کرده و به کاربرانی که اپ های یاد شده را نصب کرده بودند نیز به طور مکرر اخطارهایی را نمایش خواهد داد. همچنین گوگل از تلاش شرکت امنیتی چک پوینت برای کمک به امن نگه داشتن کاربران تشکر کرده است.

گوگل پلی - Google play protect

برخی از این 60 اپ تعداد دانلود میلیونی داشته اند. بنا بر گزارش گوگل برخی از این بازی ها بر اساس شخصیت هایی از کاراکترهای استودیوی انیمیشن پیکسار دیسنی ساخته شده بودند. همچنین بر اساس گزارش شرکت چک پوینت کد مذکور این امکان را فراهم می کرده که آیکون آن مخفی شود. بدین ترتیب امکان حذف راحت آن وجود نداشته است.

این کد مخرب پس از آنلاک شدن دستگاه کاربر شروع به فعالیت می کرد

نحوه کارکرد کد مذکور به این صورت است که پس از نصب منتظر می شود تا کاربر گجت اندرویدی خود را آنلاک کند، سپس فعالیت های مخرب خود را آغاز می کند. یکی از کاربران نیز در بخش نظرات تعدادی از این اپ ها اعلام کرده که: «برای فرزندان خود نصب نکنید» او در ادامه به نمایش محتوای مستهجن توسط این اپ اشاره کرده است.

گوگل در ماه های اخیر قابلیتی به نام «Google Play Protect» را به فروشگاه نرم افزارهای خود افزوده بود که اپ ها را به منظور اطمینان از سالم بودنشان چک می کند و در صورت مخرب بودن آنها را از دستگاه کاربر حذف می کند. گوگل به والدین پیشنهاد می دهد که از بخش ویژه خانواده ها به نام «Family Collection»، سن پیشنهاد داده شده برای اپ ها را بررسی کنند و محتوای مناسب را برای فرزندان خود دانلود نمایند. بر اساس ادعای این کمپانی، 60 عدد اپلیکیشنی که اخیراً حذف شده اند، در بخش مرتبط با خانواده ها قرار نداشته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • مرگ بر ساندیس خور
    مرگ بر ساندیس خور | ۲۳ دی ۱۳۹۶

    فکر کنم یکی از بازیاش جانی سینز ران باشه?

  • احد وصال
    احد وصال | ۲۳ دی ۱۳۹۶

    اصلا من نمی دونم چرا کاری که وظیفه تولید مثل انسان رو داره ..ربط پیدا می کنه به فساد و مستهجن و اینا ...خخخخخ
    همیشه درگیر این سوال بودم که فحش ها هم به همین کار مربوط هستند ..
    اخه خدا یه راه بهتر تر نبود ..نمی دونستی بشر ظرفیتش رو نداره خخخخ

  • omid apk 2024
    omid apk 2024 | ۲۳ دی ۱۳۹۶

    توی ایران هم یه کلمه فاسد سرچ کنی فیلتر نیستن عکسای فاسد میاد ایکاش گوگل هم از ایران پشتیبانی میکرد گوگل هم مثله اپل و مایکروسافت شده ایران رو قبول نداره

    • AliShabanism
      AliShabanism | ۲۳ دی ۱۳۹۶

      شما Safe Search رو On کنی، تمامی محتوی از فیلتر گوگل رد میشن، مخصوصا بحث عکس ها.

  • amir nori
    amir nori | ۲۳ دی ۱۳۹۶

    من یه p6 داشتم ویروس گرفت هر ۵دقیقه یه بار تبلیغات میومد روصفحه گوشی ازین عکس ناجورا هم میومد گوشیو فرمت کردم هرکار کردم درس نشد کلا روم نمیشد گوشیو بدم دست یه نفر
    گوشیو فروختم بدبخت صاحبش?

    • saeedoo.h
      saeedoo.h | ۲۴ دی ۱۳۹۶

      اگه اینجا پیدات میکرد خوب بود?

مطالب پیشنهادی