ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

MyPermissions Privacy Cleaner
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپ MyPermissions Privacy Cleaner؛ دسترسی های مشکوک را بشناسید

قبلا در این مقاله به طور مفصل درباره دسترسی اپلیکیشن ها صحبت کرده بودیم؛ موضوعی که این روزها به خاطر کشف دسترسی های مشکوک در بعضی اپ های داخلی، حساسیت بسیاری از هم وطنان مان را ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

قبلا در این مقاله به طور مفصل درباره دسترسی اپلیکیشن ها صحبت کرده بودیم؛ موضوعی که این روزها به خاطر کشف دسترسی های مشکوک در بعضی اپ های داخلی، حساسیت بسیاری از هم وطنان مان را برانگیخته است.

برای شناسایی دسترسی های مشکوک راه های متعددی وجود دارند. شاید بهترین راه این باشد که از همان ابتدا و قبل از نصب به لیست دسترسی های هر اپ نگاهی بیندازید و در صورتی که به مورد مشکوکی برخوردید، از دانلود آن پرهیز کنید.

اما تکلیف اپ هایی که همین حالا در موبایل تان دارید چه می شود؟ آیا از امنیت آن ها خاطر جمع هستید؟ برای فهمیدن این موضوع، اپلیکیشنی مثل MyPermissions Privacy Cleaner می تواند خیلی به کارتان بیاید.

همانطور که از عنوان اپ پیداست،‌ کار MyPermissions Privacy Cleaner این است که دسترسی تمام اپ های نصب شده روی دیوایس تان را بررسی کند تا به شما بگوید که کدام موارد امن و کدام موارد مشکوک یا خطرناک هستند.

این اپ اندرویدی پس از آنالیز دسترسی ها، تمام اپلیکیشن ها را از خطرناک ترین تا امن ترین موارد طبقه بندی می کند. حالا می توانید به سراغ تک تک آن ها رفته و دسترسی هایشان را بخوانید.

به عنوان مثال، ممکن است دسترسی های یک اپ دیکشنری از نظر Privacy Cleaner خطرناک شناسایی شوند. این یعنی در صورت ادامه استفاده از اپ باید بدانید که احتمال دسترسی توسعه دهنده به اطلاعات شخصی تان بالاست.

Privacy Cleaner ضمن شرح تمام دسترسی ها، دو گزینه در اختیارتان قرار می دهد: یا ریسک استفاده از اپ را پذیرفته و به آن اعتماد کنید یا اینکه درجا آن را از حافظه دستگاه پاک نمایید. تصمیم با خود شماست.

Privacy Cleaner برای آنکه جلوی نصب اپلیکیشن های مشکوک را بگیرد، از قابلیت خوب Live Protection بهره می برد که پیش از نصب اپ ها بابت دسترسی های آن ها به شما هشدار می دهد.

نکته خوب دیگر هم قابلیت محافظت از حساب های کاربری در شبکه های اجتماعیست. اپلیکیشن های شخص ثالثی که برای سرویس های فیسبوک، اینستاگرام و توییتر طراحی می شوند پتانسیل بالایی برای جاسوسی از اطلاعات کاربران دارند. Privacy Cleaner اپ های شخص ثالثی که دسترسی های مشکوک طلب می کنند را هم برایتان تشخیص می دهد.

با وجود این مزایا، دو موضوع هست که می توانیم آن ها را به عنوان مشکلات Privacy Cleaner قلمداد کنیم. یکی این که اپلیکیشن کاملا رایگان نیست و برای دسترسی به قابلیت خوبی مثل محدودسازی دسترسی ها باید نسخه پریمیوم را خریداری کنید.

مورد بعد این که میزان مشکوک بودن دسترسی بعضی اپ ها در آن به صورت Unknown Risk شناسایی می شود، بنابراین برای ادامه استفاده از اپ ها باید روی منطق خودتان تکیه کنید و اپلیکیشن هیچ نکته روشنگری در این زمینه به شما نمی گوید.

البته با وجود این محدودیت ها، نمی توان کتمان کرد که Privacy Cleaner حداقل برای آگاهی بخشی نسبت به دسترسی اپ ها و حساس کردن کاربران به این موضوع، بسیار خوب و تأثیرگذار ظاهر می شود و با قابلیت Live Protection می تواند ریسک نصب اپ های مشکوک را در موبایل شما به حداقل میزان ممکن برساند.

بنابراین اگر نگران دسترسی های مشکوک اپ ها هستید و نمی خواهید که اطلاعات شخصی تان را دو دستی تقدیم افراد سودجو کنید، نصب اپلیکیشنی مثل Privacy Cleaner ضرری برایتان به همراه نخواهد داشت.

MyPermissions Privacy Cleaner

MyPermissions Privacy Cleaner

سازنده: MyPermissions قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 13.8 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • seedni
    seedni | ۲۳ دی ۱۳۹۶

    من نسخه مود و آپدیت شده این آپ رو دارم تو همین پست لینک دانلودشو میذارم

  • omid apk 2024
    omid apk 2024 | ۲۳ دی ۱۳۹۶

    توی گوگل اسم سرچ کن آخرین نسخه ی اسم این برنامه بعد از فارسروید دانلود کن.

  • Hs-Band
    Hs-Band | ۲۳ دی ۱۳۹۶

    خب لینک گوگل پلی چرا میزارین وقتی واس ما فیلتره

    • آریا
      آریا | ۲۴ دی ۱۳۹۶

      گوگل پلی کجا فیلتره؟

مطالب پیشنهادی