ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

چرا بیشتر افراد موفق نمی‌شوند؟

همه‌ی ما افراد ثروتمندی را دیده‌ایم که از زندگی لذت نمی‌برند، ناراحتند، تعادل روحی و فکری هم ندارند. ما انسان‌ها به علت ذات کمال طلبی که داریم همواره موفقیت را در گرو پیشرفت روزانه میبنیم. ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

همه‌ی ما افراد ثروتمندی را دیده‌ایم که از زندگی لذت نمی‌برند، ناراحتند، تعادل روحی و فکری هم ندارند.

ما انسان‌ها به علت ذات کمال طلبی که داریم همواره موفقیت را در گرو پیشرفت روزانه میبنیم. حال این پیشرفت می‌تواند در زمینه‌های مختلفی چون شرایط شغلی، نحوه‌ی زندگی، ارتباط اجتماعی یا کنار آمدن با فاکتورهای مخلتف زندگانی باشد.

در این میان سوال مهمی پیش می‌آید؟ چرا بسیاری از افراد پیشرفت نمی‌کنند؟ آیا می‌توان با شرایط خوب مالی و درجا زدن خوشحال بود؟

شما نمی‌توانید برای موفق بودن، پیرامون خود را با افراد و فعالیت‌های بی کیفیت پر کنید. همانطور که نمی‌توانید غذا‌های نامطلوب و ارزان قیمت بخورید و انتظار داشته باشید سالمترین تغذیه را داشته باشید.

روز شما باید پر از اتفاقات و افراد با کیفیت و اعلا باشد؛ اتفاقاتی که از شما فرد بهتری می‌سازند و افرادی که از صحبت کردن با آنها درس گرفته و پیشرفت می‌کنید.

تعادل

موفقیت شما با تعادل رفتاری و تصبیت روند زندگی تضمین می‌شود. شما می‌توانید با ایجاد تعادل میان چهار وجه ضروری زندگی یعنی بخش‌های روحی، فیزیکی، مالی و ارتباط اجتماعی قدم‌های اساسی در راستای خوشحالی خود بردارید. اگر روی یکی از این قسمت ها تمرکز کنید به مانند الاکلنگی خواهید بود که تمام وزنه را به یک سمت انتقال داده و به همین جهت تعادل و کارایی خود را از دست می‌دهید.

با دقیق‌تر شدن بر روند انتخاب‌ها و فعالیتهایتان می‌توانید به درک بالاتری از شخصیت خود برسید. با دقیق شدن نگرشتان ، اولویت‌های شخصیتی شما روشن می‌شود و می‌توانید شرایط را به انتخاب خود تنظیم کنید. شما می‌توانید کمتر برای چیز‌های کم اهمیت و تفریحات خرج کنید و پول‌تان را برای دوره‌ها و تجربیاتی که از شما فرد بهتری می‌سازد، پس انداز کنید.

توجه داشته باشید که موفقیت در زندگی بدین معنی نیست که در تمام فعالیت های خود بی‌نقص باشید. حتی موفقیت شب و روز مشغول بودن هم نیست. موفقیت در گرو این است که میان وجوه مختلف  زندگی یک فرد تعادل باشد بدین شکل که فرد همانقدر که در فعالیت کاری انرژی می‌گذارد مزد گرفته و زمانی نیز به استراحت و فعالیت‌های اجتماعی اختصاص دهد.

تعادل

باید توجه داشت که هر وجه از زندگی بر قسمت‌های دیگر تاثیر می‌گذارد. قانون سوم انرژی نیوتون در تمام فعالیت‌های مختلف نیز حضور دارد. برخی کارشناسان معتقدند نحوه پیگیری شما در کارهای مختلف به هم شباهت دارد. افراد از درس‌ها و توانایی‌هایی که در فعالیت‌های اجتماعی به دست می آورند در محیط کاری نیز استفاده می‌کنند و بالعکس.

اشخاص باهوش با حذف کردن حواس‌پرتی‌های مختلف، روی اولویت‌های ارزشمند خود تمرکز کرده و آنها را به کمال می‌رسانند. اگر شما روز خود را با فعالیت‌های مهم پر کنید به مرور با کسب تجربه و مهارت در آنها بدون شک موفقیت خواهید شد چرا که زندگیتان هدفمند بوده، همزمان در وجوه مختلف پیشرفت می‌کنید و تعادل دارید. رخ دادن این اتفاق بدین معنی است که شما حداقل با خودتان صادق بوده‌اید.

رسیدن به چنین جایگاهی نه تنها زمان بلکه تمرین فراوانی می‌طلبد. نه گفتن به موقعیت‌های خوبی که در اولویت‌هایتان نمی‌گنجد سخت است، کنار گذاشتن عادت‌های بد نیز سخت‌تر. این در حالیست که تغییر در سیستم باور‌ها و درک کردن عیوب شخصیتی هم شجاعت زیادی می طلبد. در یک چشم به هم زدن ممکن است با یک لحظه غفلت به روز‌ اول بازگشت.

به هر حال با پشتکار و قدم برداشتن در این راه، کم کم اتفاقات فوق‌العاده‌ای می افتد. شما آرام آرام به ایده‌آل‌های مختلف خود نزدیک می‌شوید. در نتیجه خوشحالتر شده و استفاده‌ی بهتری از زمان خود می‌برید. دیگران شما را بیشتر دوست خواهند داشت و به عنصری فراموش نشدنی تبدیل می شوید. در نتیجه روز به روز هدف‌ها و جاه طلبی‌هایتان بیشتر می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۲۳ دی ۱۳۹۶

    تو ایران که به جز عده ای بسیار محدود ، برای اکثریت دستیابی به موفقیت و خوشبختی قابل دسترسی نیست.

    یعنی باید چندین پارامتر رو با هم داشته باشی ... از یک سری ویژگیهای ژنتیکی ، تا ارتباطات اجتماعی بسیار گسترده و قوی ، تا دانستن مهارت های لازم ، به همراه داشتن پشتیبان خوب ( خانواده ، پول ، پارتی یا ... ) ، داشتن پیش زمینه مناسب ، شانس .... و غیره .

    یعنی احتمال اینکه یکی از اینها نباشه بسیار زیاده . به شخصه خیلی ها رو میشناسم که پول و پارتی دارند ولی انسانهایی نه چندان با خاصیت و بدون مهارت خاصی هستند و صرفا به دنبال خوشگذرانی اند . خیلی ها مهارت های زیاد دارند ولی پشتیبانی اولیه ندارند . ....

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۲۳ دی ۱۳۹۶

    در ایران چون ساندیسی نیستن در اروپا چون کمی گشاد هستن و در آمریکا بخاطر جستین بیبر

  • omid apk 2024
    omid apk 2024 | ۲۳ دی ۱۳۹۶

    استعداد ها نردبونن رنگ پولن بقیه خشکشون زده رخته روی بند باید جمعشون کرد وقتی میگن توپن همه شوتن چون صاف ساده نیستن تو زرد آناناس حاجیت بالاخواست.

  • استاد همه چیدون
    استاد همه چیدون | ۲۳ دی ۱۳۹۶

    در ایران نمیشه زندگی کرد ، موفقیت بماند ، اگه هم استعداد داشته باشی و یا دانشمند باشی و یا چیزی اختراع کردی فایده نداره ازت پشتیبانی کنن پس بشین سرجات ویا برو خارج ....

  • omid apk 2024
    omid apk 2024 | ۲۳ دی ۱۳۹۶

    چون هدف و برنامه و پول مُفت و خانواده موفق و خوبی ندارند..

مطالب پیشنهادی