ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آیا استیون هاوکینگ با یک بدل جایگزین شده است؟

پروفسور استیون هاوکینگ یکی از مشهورترین دانشمندان عصر مدرن است که داستان زندگیش بارها در کتاب ها، آثار مستند و فیلم های برنده اسکار به تصویر کشیده شده است. با این حال طرفداران تئوری توطئه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۹

پروفسور استیون هاوکینگ یکی از مشهورترین دانشمندان عصر مدرن است که داستان زندگیش بارها در کتاب ها، آثار مستند و فیلم های برنده اسکار به تصویر کشیده شده است.

با این حال طرفداران تئوری توطئه مدعی شده اند که هاوکینگ واقعی چند دهه پیش از دنیا رفته و در سال های اخیر سیاستمداران و دانشمندان نخبه یک بدل را جایگزین وی کرده اند.هاوکینگآنها بر این باورند که رییس بخش تحقیقات «مرکز کیهان شناسی نظری کمبریج» سه سال پیش از انتشار کتاب پرفروش «تاریخچه مختصر زمان» فوت کرده است.

این ایده ممکن است عجیب به نظر برسد اما طراحان آن شش نشانه را از بدلی بودن هاوکینگ مطرح کرده اند که از این میان می توان به تغییرات ظاهری وی اشاره کرد.

تغییرات ظاهری

شکی نیست که ظاهر افراد با بالا رفتن سن تغییر می کند با این حال هاوکینگ علی رغم اینکه از بیماری مخرب «اسکلروز جانبی آمیوتروفیک» (ALS) رنج می برد نسبت به سال 1982 چندان تغییری نکرده است.

از طرف دیگر گوش یکی از اعضایی است که تا پایان عمر رشد می کند با این حال سایز گوش های این دانشمند کوچکتر شده است.

علاوه بر این ساختار دندان های وی نیز به کلی عوض شده به گونه ای که ردیف پایینی آن بزرگتر شده و ردیف بالایی نیز از بین رفته است. طرفداران این عقده تاکید کرده اند که چرا باید یک نفر وقت خود را مرتبا برای رنگ کردن موها تلف کند اما نسبت به ظاهر دندان هایش تا این اندازه بی توجه باشد.

شرایط پزشکی

میانگین عمر افراد مبتلا به بیماری ALS حدود 4 سال برآورد شده است و پزشکان پش از تشخیص ابتلای هاوکینگ به این بیماری در سال 1963، پیش بینی کرده بودند که وی تا دو سال دیگر زنده می ماند و حالا 55 سال از آن زمان گذشته و او کماکان به زندگی خود ادامه می دهد.

تصاویر عروسیهاوکینگ

در تصاویری از که جشن عروسی این دانشمند با همسر اولش «جین وایلد» به جا مانده نشان دهنده مردی با صورت کشیده، چانه مربعی و موی لخت تیره است.

با این حال در برخی تصاویر مربوط به ازدواج دوم او، همسرش «الین میسون» لباس های مختلفی به تن دارد، مسن تر شده و با موهای کوتاه و پررنگ تر ظاهر شده است. طراحان عقیده مذکور تاکید کرده اند که تصاویر مربوط به ازدواج هاوکینگ واقعی با میسون به مرور زمان از بین برده شده است.

کامپیوتر تولید صدا

هاوکینگ برای سخن گفتن ناچار به استفاده از ابزاری است که با اسکن حرکات گونه او حروف را انتخاب کرده سپس از طریق یک دستگاه تبدیل متن به گفتار آن را به صورت صوتی درمی آورد.

این افراد عقیده دارند که اطلاعات ارائه شده در واقع توسط هاوکینگ قلابی تولید نشده اند بلکه توسط اختر فیزیکدانان ناسا وارد دستگاه شده و به صورت صوتی بیان می شوند.

غیر قابل اثبات بودن تئوری هاهاوکینگ

اثبات اغلب تئوری های ارائه شده توسط هاوکینگ بسیار دشوار است. برای مثال او در یک برنامه تلویزیونی مشترک با نویسنده معروف داستان های علمی تخیلی «آرتور سی کلارک» نظریه زیر را ارئه کرد:

دو نوع زمان وجود دارد، زمان واقعی که با استفاده از ساعت سنجیده می شود و ما آن را حس می کنیم و نوع دوم که زمان تخیلی است و مانند یک کره آغاز و پایان ندارد.

بدیهی است که تقریبا هیچ راهی برای اثبات این نظریه وجود ندارد و ممکن است اصلا واقعی نباشد.

چه نیازی به بدل هاوکینگ وجود دارد؟

این افراد عقیده دارند که سیاستمداران برای القای عدم وجود خدا و اینکه انسان ها نقاطی بسیار کوچک و رها شده در بین میلیون ها سیاره و ستاره در فضا و زمان هستند از این بدل استفاده می کنند. هاوکینگعلاوه بر این بدل هاوکینگ نظریه های اثبات نشده ای مانند به پایان رسیدن دنیا طی چند سال آینده و وجود آدم های فضایی را ارائه می کند که در مجموع باعث ایجاد حس بی اهمیت بودن و ترس در افراد شده و کنترل آنها را برای سیاستمداران ساده تر می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۱ بهمن ۱۳۹۶

    چه بحث مذخرفیه این بدل چه اونایی که داخل با استناد به یه عکس میگن، چه اونایی که اونور با استناد به یه چهار تا دلیل غیرقابل اطمینان از این حرفا میزنن.
    پ.ن: دوستان میدونم حداقل به خاطر بخش اول حرفام احتمالا بهم منفی میدید، اما من همیشه سعی کردم بی طرف باشم. اگه واقعا دلیل محکمی وجود میداشت، من مشکلی نداشتم اما با یه عکس قدیمی نمیشه قضاوت کرد.

  • محمد مافی‌ها
    محمد مافی‌ها | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    >

  • erfun
    erfun | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    آهان یعنی یه نفر دیگه بوده عینه استیون هاوکینگ که از قضا اونم همین مریضی رو داشته بعد جایگزینه اون کردن...
    خب اگه زود میمیرن بدلشم نباید زنده میموند
    بهترین بازیگر دنیام نمیتونه قیافش برا چند سال این شکلی کنه

  • علیرضا عابدی
    علیرضا عابدی | ۲۴ دی ۱۳۹۶

    این بشر اگر عقل داشت وجود خدارو درک میکرد

    • سپهر هدایت
      سپهر هدایت | ۲۹ دی ۱۳۹۶

      در جواب به علیرضا عابدی:
      شما هم اگر عقل داشتید این جمله را نمیگفتید.
      هاوکینگ حتما با دلایل منطقی به این نتیجه رسیده.
      و شما حتما با دلایل غیرعقلانی و غیر منطقی و از روی جهالت به اینجا رسیدید.
      و اگر فرض کنیم خدا و روز جزایی وجود داشته باشد، امثال هاوکینگ در درگاه خدا باارزشتر هستند تا امثال شمایی که هرچیزی را بهتون فرو کردند، پذیرفتید. چون هر موجودی چیز برتری نسبت به دیگر موجودات دارد. و همه موجودات آن را نمایان میکنم. و در انسان عقل چیز برتری نسبت به دیگر موجودات است. و شما با این جملتان نشان از نداشتنش دارید. پس امثال شما خارج از این طبیعت هستند، پس هم این دنیا و هم برفرض آن دنیا محکوم به عذابید. و غذاب شما جهل شماشت.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی