ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کوالکام
تکنولوژی

مدیرعامل کوالکام از توافق با اپل در آینده می گوید

کوالکام و اپل در سال گذشته درگیر منازعات قضایی بی پایانی بوده اند با این حال مدیرعامل کوالکام اطمینان دارد که این دو کمپانی در آینده مسائلشان را حل کرده و با یکدیگر کنار خواهند ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

کوالکام و اپل در سال گذشته درگیر منازعات قضایی بی پایانی بوده اند با این حال مدیرعامل کوالکام اطمینان دارد که این دو کمپانی در آینده مسائلشان را حل کرده و با یکدیگر کنار خواهند آمد.

درگیری های قانونی این دو کمپانی آمریکایی زمانی آغاز شد که اپل در سه کشور آمریکا، بریتانیا و چین به بهانه استفاده از تاکتیک های انحصارطلبانه و دریافت حق امتیازهای بیش از حد از کوالکام شکایت کرد.

کمپانی سازنده چیپست نیز متقابلا شکایتی را از اپل تنظیم کرده و به بهانه عدم پرداخت حق پتنت هایش به دنبال ممنوعیت فروش آیفون بود.

در ادامه این چرخه بی پایان اپل در اقدامی متقابل، علیه کوالکام پرونده تشکیل داده و این شرکت را به نقض حقوق حداقل هشت پتنت در زمینه مدیریت انرژی در چیپست های اسنپدراگون 800 و 820 متهم کرده است.کوالکامبا این حال «استیو مالنکوف»، مدیرعامل کوالکام در کنفرانس D.Live وال استریت ژورنال با اشاره به سابقه طولانی این کمپانی در حل منازعاتی از این دست، تاکید کرد که آنها در نهایت با اپل به توافق رسیده و به همکاری با یکدیگر ادامه خواهند داد.

از نظر او تمام این مشکلات به پرداخت هزینه فناوری هایی مربوط می شود که اساسا وجود آیفون به آنها وابسته است. او پیش از این در کنفرانس Brainstorm Tech کلرادو هم از احتمال حصول توافق سخن گفته بود:

وضعیت ما داستان جدیدی نیست. این مشکلات معمولاً خارج از دادگاه حل می شود و هیچ دلیل وجود ندارد که باور کنیم این بار چنین راه حلی ممکن نباشد.

مالنکوف در این کنفرانس تاکید کرد که از نظر او هزینه های اپل برای استفاده از فناوری های کوالکام نوعی سرمایه گذاری است و اپل باید درباره میزان این سرمایه گذاری تصمیم گیری کند.

پیش از این خبرهایی مبنی بر احتمال واگذاری سهم کوالکام در تولید چیپست های آیفون به مدیاتک منتشر شده بود که در صورت به واقعیت پیوستن لطمه بزرگی را به این کمپانی وارد می کند.

احتمالا این خبرها به گوش مالنکوف نیز رسیده و او به همین دلیل تلاش دارد تا زمینه های مصالحه با اپل را فراهم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۲۴ دی ۱۳۹۶

    روز سایه همدیگر رو شکار میکنن و شب دوستن

  • sahar
    sahar | ۲۴ دی ۱۳۹۶

    اگه نظرمو بخای توی cpu و گرافیک اسپاندراگون رو میدم به اپل ترجیح.

مطالب پیشنهادی