ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ربات C-3P0 کار فیزیکی تکنیسین های انبار را کاهش می دهد

فروشگاه بزرگ «اوکادو» در انگلستان قصد دارد از ربات های کمپانی «SecondHands» در انبارهای خود بهره ببرد تا وابستگی تکنیسین ها به کار فیزیکی را کاهش دهد. کمپانی «SecondHands» طی پروژه ای توسط 5 دانشگاه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

فروشگاه بزرگ «اوکادو» در انگلستان قصد دارد از ربات های کمپانی «SecondHands» در انبارهای خود بهره ببرد تا وابستگی تکنیسین ها به کار فیزیکی را کاهش دهد.

کمپانی «SecondHands» طی پروژه ای توسط 5 دانشگاه از سراسر اتحادیه اروپا ایجاد شد. ربات های مدل C-3P0 این کمپانی شباهت بسیاری به انسان دارند، شبیه به انسان ها دو چشم دارند و دست ها و بازوهایی مشابه دارند. ولی شباهت آنها به همین موارد خلاصه می شود، زیرا روی چرخ حرکت می کنند و به رنگ فیروزه ای رنگ آمیزی شده اند. همچنین نام آن از روی ربات طلایی فیلم جنگ ستارگان گرفته شده است.

این ربات مراحل متعدد تست را پشت سر گذاشته تا اطمینان حاصل شود که می تواند به خوبی در کنار سایر کارمندان فعالیت کند و کارهای مختلفی از جمله برداشتن یک پیچ گوشتی را به درستی انجام دهد.

علی رغم تمامی انتقاداتی که در خصوص تصاحب شغل های انسان ها توسط ربات ها مطرح می شود، کمپانی اوکادو اصرار دارد که این ربات ها قرار نیست جای انسان ها را بگیرند، بلکه در کنار تکنیسین ها به آنها کمک خواهند کرد و تنها کار فیزیکی آنها را کاهش خواهند داد.

ربات یاد شده می تواند کلمات ساده را به راحتی درک کند و به تنهایی در محیط انبار حرکت کند. به نظر می رسد C-3P0 بتواند محیط اطراف را یاد بگیرد و انتظار می رود در آینده به واسطه یادگیری مهارت ها بتواند کارهای پیشرفته تری را با بازو ها و دست های خود انجام دهد.

بدین ترتیب به نظر می رسد کمپانی SecondHands موفق شده اتوماسیون از طریق ربات ها را به خوبی به مرحله اجرا برساند.

پیش از این کمپانی اوکادو موفق شده بود با همکاری شرکت «Oxbotica» یک خودروی خودران به نام «CargoPod» را توسعه دهد که می توانست کالاها را بدون نیاز به راننده به خانه ها حمل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امید جابری
    امید جابری | ۲۴ دی ۱۳۹۶

    ً۲? ?

  • علیرضا بیات خانی
    علیرضا بیات خانی | ۲۴ دی ۱۳۹۶

    جالبه اسم ربات معروف جنگ ستارگانو روش گذاشتن

مطالب پیشنهادی