ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

C-V2X
تکنولوژی

همکاری شش کمپانی بزرگ برای آزمایش فناوری برقراری ارتباط بین خودروها

پیش از این از همکاری ال جی و کوالکام برای توسعه فناوری ارتباطی بین ماشین ها خبر داده بودیم و حالا قرار است شش کمپانی بزرگ به صورت مشترک روی آزمایش و توسعه این فناوری کار ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

پیش از این از همکاری ال جی و کوالکام برای توسعه فناوری ارتباطی بین ماشین ها خبر داده بودیم و حالا قرار است شش کمپانی بزرگ به صورت مشترک روی آزمایش و توسعه این فناوری کار کنند.

این کمپانی ها عبارتند از نیسان، کوالکام، اریکسون، OKI، کانتیننتال و NTT DOCOMO و قرار است در سال 2018 به توسعه فناوری C-V2X (ارتباطات خودرویی مبتنی بر شبکه سلولی) کمک کنند.

C-V2X می تواند در توسعه ماشین های خودران و کاهش تصادفات نقش زیادی داشته باشد چرا که امکان تبادل اطلاعات بین ماشین ها و محیط پیرامون را فراهم کند.

مسئولان کوالکام در رابطه با C-V2X تاکید کرده اند که این فناوری به لطف قابلیت های ابری امکان اطلاع از مسائلی که در دید مستقیم قرار ندارند را فراهم می کند.

علاوه بر این C-V2X با ابزاهایی ماننند رادار، سنسورهای لیدار و دوربین های مورد استفاده در خودروها، سازگاری دارد.

از طرف دیگر این فناوری به شبکه های سلولی وابسته نیست و در عوض از محدوده های مخابراتی با برد کوتاه تر استفاده می کند؛ در نتیجه ریسک هک شدن آن کاهش پیدا می کند.

هدف این کمپانی ها ارزیابی امکان استفاده از شبکه های مبتنی بر LTE-A و C-V2X برای برقراری ارتباط بین خودروها است. نتایج این آزمایشات نیز به سازمان 3GPP که وظیفه تعیین استانداردهای مربوط به فرستنده‌ها و گیرنده‌های نسل پنجم را دارد ارسال می شود تا در صورت لزوم معیارهای لازم برای استفاده از این فناوری را مشخص کند.

مواردی که قرار است آزمایش شوند شامل برقراری ارتباط ببین خودروها، بین خودرو و زیربنای راه و خودرو به عابر پیاده است.C-V2Xاز آنجایی که شبکه های سلولی امکان دسترسی به سیستم های ابری پرکاربرد را فراهم می کنند یکی دیگر از موارد آزمایشی این پروژه تست ارتباط بین خودرو و شبکه های سلولی خواهد بود.

در این پروژه هر کمپانی وظیفه مشخصی را بر عهده خواهد داشت برای مثال نیسان فراهم کردن خودروها و توسعه سناریوهای آزمایش را بر عهده دارد و چیپست های 9150 C-V2X کوالکام برای توسعه سیستم های متصل خودروها توسط کانتیننتال به کار برده می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 401914125
    401914125 | ۲۴ دی ۱۳۹۶

    فکر نکنم ایران خودرو جزوشون باشه? ? ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی