ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویرجین گلکتیک

ویرجین گلکتیک یک بار دیگر فضاپیمای خود را با موفقیت آزمایش کرد

کمپانی «ویرجین گلکتیک» روز جمعه فضاپیمای «VSS Unity» را برای نخستن بار در سال 2018 با موفقیت آزمایش کرد تا یک گام دیگر به آغاز سفرهای توریستی نزدیکتر شود. ریچارد برانسون، موسس ویرجین گلکتیک مدعی شد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

کمپانی «ویرجین گلکتیک» روز جمعه فضاپیمای «VSS Unity» را برای نخستن بار در سال 2018 با موفقیت آزمایش کرد تا یک گام دیگر به آغاز سفرهای توریستی نزدیکتر شود.

ریچارد برانسون، موسس ویرجین گلکتیک مدعی شد که تا اوایل اردیبهشت سال آینده با استفاده از فضاپیمای مذکور پروازهای زیرمداری با سرنشین را اجرایی خواهند کرد.

این شرکت برخلاف دیگر کمپانی های فضایی از قبیل «اسپیس اکس» و «بلو اوریجین» پروازهایش را بدون استفاده از راکت های معمولی و با کمک یک هواگرد آغاز می کند.

در این فرایند ابتدا فضاپیما از طریق یک هواگرد به نقطه 50 هزار پایی از سطح زمین حمل شده و پس از جدا شدن از آن، موتور راکت وارد عمل شده و VSS Unity را از کره زمین خارج می کند.

در آزمایش مذکور فضاپیمای VSS Unity از مرکز هوافضای موهاوی (Mojave Air and Space Port) به هواگرد «وایت نایت» متصل شده و پس از رسیدن به ارتفاع 50 هزار پایی از آن جدا شده است.ویرجین گلکتیکدر ادامه فضاپیما بدون استفاده از هیچ نیروی محرکه ای به سمت زمین بازگشته و با رسیدن به سرعت 0.9 ماخ (1080 کیلومتر بر ساعت) به حداکثر سرعت خود دست یافته است. مسولان این کمپانی در بیانیه ای اعلام کرده اند:

0.9 ماخ حداکثر سرعتی است که بدون استفاده از نیروی محرکه می توانیم به آن دست پیدا کنیم. فرود آوردن این فضاپیما مستلزم تجزیه و تحلیل و هدف گذاری پیچیده و اصلاحاتی است که آمادگی وسیله نقلیه را برای حمل مسافرین و بارها تضمین می کند.

در این فرود آزمایشی به منظور شبیه سازی تغییر در وزن سوخت راکت، 450 لیتر آب به مرور از فضاپیما تخلیه شده است.VSS Unityاین شرکت برخلاف اسپیس اکس روی سفر به سیارات دیگر متمرکز نشده و هدف اصلی آنها انجام پروازهای توریستی در مدار نزدیک زمین است.

تاکنون 700 مشتری از جمله هنرمندانی مانند برد پیت با پرداخت 250 هزار دلار بلیط سفر فضایی را پیش خرید کرده اند و در صورتی که آزمایشات بعدی نیز موفقیت آمیز باشد ویرجین گلکتیک به نخستین کمپانی ارائه دهنده سفرهای توریستی فضایی تبدیل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    تو متن بلو اورجین رو نوشتین بلو ویرجین

  • sahar
    sahar | ۲۴ دی ۱۳۹۶

    امسال فروردین ماه قراره با هواپیما برم کربلا سوسو اولین تجربه ام میشه با هواپیما ?

مطالب پیشنهادی