ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا سازندگان موبایل های اندرویدی تمایلی به استفاده از حسگر سه بعدی ندارند

بسیاری از تحلیلگران بازار موبایل انتظار داشتند فناوری هایی مشابه با دوربین «TrueDepth» تعبیه شده در آیفون  10 به موبایل های اندرویدی بیاید. ولی بر اساس گزارش شرکت تحقیقات تأمین کنندگان بازار «Digitimes Research» بیشتر ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۵ دی ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

بسیاری از تحلیلگران بازار موبایل انتظار داشتند فناوری هایی مشابه با دوربین «TrueDepth» تعبیه شده در آیفون  10 به موبایل های اندرویدی بیاید. ولی بر اساس گزارش شرکت تحقیقات تأمین کنندگان بازار «Digitimes Research» بیشتر تولیدکنندگان تجهیزات مبتنی بر اندروید هنوز تمایلی برای استفاده از ماژول های تشخیص سه بعدی در موبایل های خود ندارند. همچنین گزارش شده که این کمپانی ها تمایلی برای تعبیه این سخت افزارها در تلفن های هوشمند بعدی خود ندارند.

فناوری تشخیص سه بعدی، مدلی سه بعدی از چهره کاربر را تهیه می کند. این مدل می تواند برای قابلیت هایی از جمله هویت سنجی کاربر از طریق چهره به کار آید.

بر اساس گزارش ها به نظر می رسد دلیل اصلی عدم تمایل سازندگان موبایل های اندرویدی برای استفاده از این فناوری، مشکلات مرتبط با ساخت و نیز قیمت بالای دوربین های مورد نیاز برای آن باشد. بدین ترتیب به نظر می رسد در نیمه اول سال جاری میلادی نیز شاهد موبایل های محدودی باشیم که از این فناوری بهره می برند.

همچنین بنا بر گزارش منابع کمپانی های سازنده، این شرکت ها بیشتر از اینکه تمایل به استفاده از فناوری های جدیدی از جمله حسگرهای سه بعدی یا سایر پلتفرم های احراز هویت یومتریک  داشته باشند، مایلند موبایل های باقی مانده در انبارهای خود را به فروش برسانند.

البته برخی دیگر از تأمین کنندگان برای درخواست های رو به رشد سخت افزارهای مبتنی بر حسگرهای سه بعدی در سال 2018، در حال آماده شدن هستند. به عنوان نمونه می توان به  شرکت «Kinko»، سازنده لنزهای ویژه این سیستم ها اشاره کرد. همچنین کوالکام گزارش کرده که با همکاری کمپانی های «Himax Technologies» و «Truly Opto-Electronics» در حال توسعه تکنولوژی های مشابه برای کمپانی های اوپو و شیائومی هستند.

وان پلاس 5T یکی از موبایل های اندرویدی که از تکنولوژی تشخیص چهره نیز بهره مند است.

گزارش هایی از منابع سازنده همچنین به شرکت هایی اشاره دارند که تعبیه فناوری های مرتبط با هوش مصنوعی را نسبت به سیستم های تشخیص چهره در اولویت قرار داده اند. از جمله این کمپانی ها می توان به هوآوی اشاره کرد که با تعبیه واحد پردازش عصبی در موبایل های سری میت 10 قابلیت های مرتبط با هوش مصنوعی را به پرچمداران خود آورد.

در نهایت انتظار می رود در نیمه دوم سال 2018 شاهد موبایل های اندرویدی بیشتری به همراه فناوری های حسگر سه بعدی، تشخیص چهره و مدل سازی صورت باشیم.

پیشنهاد می کنیم مطلب دیجیاتو در مورد مقایسه Face ID آیفون 10 با فناوری تشخیص چهره وان پلاس 5T را نیز مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • meh
    meh | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    اصلا من که خوشم نمیاد ازش حتی وجود سنسور اثر انگشت پشت گوشی هم بده به نظرم سنسور باید رو گوشی باشه که چی کل گوشی بشه نمایشگر

  • Bitbaxx
    Bitbaxx | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    منتظرم گوگل این تکلونوژی رو با هوش مصنوعی در موبایل های ۲۰۱۸ خودش کامل کنه،دقیقا مثل عکاسی پرتره.

  • iambhmn
    iambhmn | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    سلام آقای گلستانه؛
    یکمی ازتون شاکیم هیچوقت تو هیچ مقایسه ای که بین موبایلای پرچمدار انجام دادین حرفی از mi6 شیائومی نزدید !!!
    من این گوشی زو چند ماهه دارم و خیلی ازش راضیم بی نظیره نسبت به برند های قبلی ک استفاده کردم واقعا راضیم

    • Mr. Robot
      Mr. Robot | ۲۶ دی ۱۳۹۶

      نوبسندهد ش گلستانه نیست

  • sahar
    sahar | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    دیجیاتو جان مادرت یه آپدیت واسه دیجیاتو بده بیرون پره باگ شده!

  • sahar
    sahar | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    به نظرم کامل ترین الگوی امنیت حسگر اثر انگشت هستش و سالها ادامه داره خیلی مونده دمُده و از تاریخ محو بشه مثله جک 3.5

مطالب پیشنهادی