ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فاز سوم طرح رجیستری
تکنولوژی

وزیر ارتباطات: علت گرانی در بازار موبایل را بررسی خواهیم کرد

«محمدجواد آذری جهرمی» خبر از همکاری وزارت ارتباطات و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بررسی دلایل گرانی بازار موبایل داده و به علل احتمالی این موضوع اشاراتی داشته است. وی همچنین از موشکافی کامل ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

«محمدجواد آذری جهرمی» خبر از همکاری وزارت ارتباطات و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بررسی دلایل گرانی بازار موبایل داده و به علل احتمالی این موضوع اشاراتی داشته است. وی همچنین از موشکافی کامل جزییات طرح رجیستری به‌منظور تعیین زمان فاز جدید آن گفته و ادامه آن را منوط به تصمیم جلسات وزارتخانه بیان کرده که به زودی برگزار خواهد شد.

جهرمی از آمار قابل قبول واردات موبایل پس از 28 مهرماه امسال گفت و امید خود را نسبت به پیشرفت ماحصل اتفاقات طرح رجیستری یک امید مثبت خواند:

«مقدار 60 درصد از آیفون‌های فعال شده در کشور را در بازه زمانی بعد از اجرای طرح رجیستری‎، از طریق قانونی وارد کشور شدند. در حالی که در گذشته تنها پنج درصد این گوشی‌ها به صورت رسمی وارد می‌شد. یعنی ۴۰ درصد گوشی‌ها غیرمجاز هستند که ممکن است گوشی‌های غیرمجازی باشد که به عنوان مسافر وارد و سپس از کشور خارج شده باشند و بخشی مربوط به آمار گوشی‌های همراه مسافر باشد که بعد از پرداخت عوارض گمرکی با تاخیر مجاز شناخته می‌شوند.»

فاز سوم طرح رجیستری

او از پنج هزار آیفونی که در این روزها با پایان مهلت یک‌ماهه‌شان غیرفعال شدند خبر می‌دهد و باور دارد که تعدادی از آنها احتمالا وارد و سپس خارج از کشور شدند و تا کنون غیر فعال شده‌اند.

جهرمی در ادامه به مساله گرانی در بازار موبایل می‌پردازد که این روزها اعتراض بسیاری از افراد را در پی داشته و همچنین منجر به کسادی بازار شده است. او به همکاری‌های پیش آمده بین وزارت ارتباطات با وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) برای ساماندهی به این اوضاع اشاره می‌کند:

«ما برروی این مسئله حساس هستیم و بر این اساس با این وزارت‌خانه هم مذاکراتی می‌کنیم البته افزایش نرخ ارز تأثیر بسزایی در گرانی گوشی‌ها داشته ضمن اینکه حذف ارز مبادله‌ای نیز بازار را متأثر کرده است.»

فاز سوم طرح رجیستری

به گفته وزیر ارتباطات کشورمان محدودیت تعداد واردکنندگان تلفن همراه نیز از دیگر دلایل افزایش قیمت است. پیش‌تر برخی کارشناسان از جمله «حمیدرضا دهقانی نیا»‏‏، مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مسئله گرانی موبایل به سبب اجرای طرح رجیستری را رد و افزایش دلار و همچنین قانون جدید مالیات 5 درصدی کالاهای الکترونیکی کشور امارات متحده عربی را دلایل گرانی موبایل عنوان کرده بودند.

بنا به گفته جهرمی، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این رابطه در حال تدوین دستورالعملی است که تعداد واردکنندگان بیشتر و متنوع شوند. او از برگزاری جلسه‌ای خبر داده که با حضور وزرا و با بررسی جوانب ادامه طرح رجیستری به زودی برگزار خواهد. بنابراین به نظر می‌رسد اجرای فاز سوم طرح رجیستری منوط به تصمیم وزرا خواهد بود و بنابه گفته وزیر ارتباطات قرار است در این جلسه جوانب مجددا بررسی شده تا تصمیم گیری برای زمان اجرای فاز بعدی طرح رجیستری مشخص شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • silent_eagle
    silent_eagle | ۲۶ دی ۱۳۹۶

    اینا هر موقع قول پیگیری دادن بدتر شده داستان
    به فنا رفتیم

  • بهنام
    بهنام | ۲۶ دی ۱۳۹۶

    آهان دوستان تازه میخان دستی بجنبونن و طی یک حرکت تاریخی، بررسی به عمل بیارن بعد یک قرن! راضی به زحمت نیستیم بخدا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی