ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ARM
تکنولوژی

مدیرعامل ARM از احتمال وجود آسیب پذیری های بیشتر در چیپست ها خبر می دهد

اغلب کامپیوترهای دنیا بر پایه تکنولوژی چند کمپانی محدود تولید شده اند که خود همین شرکت ها هم اغلب همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند؛ به همین خاطر هرگونه نقص امنیتی در محصولات آنها حجم عظیمی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

اغلب کامپیوترهای دنیا بر پایه تکنولوژی چند کمپانی محدود تولید شده اند که خود همین شرکت ها هم اغلب همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند؛ به همین خاطر هرگونه نقص امنیتی در محصولات آنها حجم عظیمی از این دستگاه ها را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار می دهد.

یکی از این شرکت ها ARM است که فناوری و معیارهای لازم برای توسعه چیپست ها را توسعه می دهد و «سایمون سیگرس»، مدیر عامل آن از احتمال وجود آسیب پذیری های دیگری نظیر  Meltdown و Spectre خبر داده است:

همیشه احتمال غیر ایمن بودن مواردی که از نظر ما بی خطر هستند وجود دارد. در واقع افرادی که ذهنشان را روی نفوذ متمرکز کرده اند ممکن است از کوچکترین موارد یک آسیب پذیری بسازند.

ARMدر هفته های گذشته حفره هایی امنیتی در پردازنده های اینتل و ARM پیدا شده بود که امکان دسترسی هکرها به اطلاعات حساس را فراهم می کرد.

این آسیب پذیری تمامی کامپیوترهایی که از دو دهه قبل تاکنون به چیپست های این کمپانی ها مجهز شده را در معرض تهدید قرار می دهد.

ARM یکی از بزرگترین کمپانی های فعال در حوزه چیپست است که در سال گذشته توسط «سافت بانک» ژاپن به مبلغ 32 میلیارد دلار خریداری شد.ARM برآوردها نشان می دهد که در سه دهه گذشته بیش از 120 میلیارد چیپست بر پایه این معماری تولید شده اما مدیرعامل این کمپانی مدعی شده که تنها 5 درصد از این چیپ ها در معرض Spectre  قرار گرفته اند.

سیگرس در کنفرانس ARM آبان ماه اعلام کرد که امنیت سایبر در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد و باتوجه به گسترش هوش مصنوعی و اینرنت اشیاء که تقریبا تمام جوانب زندگی را در برمی گیرند باید هرچه سریعتر به دنبال راه چاره بود.

این کمپانی اعلام کرده که از این پس زمان و تمرکز بیشتری را به آزمایش فناوری ها و یافتن آسیب پذیری های احتمالی اختصاص می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۶ دی ۱۳۹۶

    خب اطلاع ندين ?
    من اصن داستان اين ويروسارو نفهمديم ، يك هو شروع شد به دادن افرونه امنيتي به دستگاه هاي مختلف !

مطالب پیشنهادی