ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

با یک ساعت تمرین روزانه نابغه شوید

کلمه نابغه از آن لغاتی است که در طول تاریخ تعریف دقیقی نداشته و بارها به اشتباه از آن استفاده شده است. ما اصولاً  فردی که از استعداد ذهنی خارق‌العاده یا توانایی‌های خلاقانه بهره می‌برد ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

کلمه نابغه از آن لغاتی است که در طول تاریخ تعریف دقیقی نداشته و بارها به اشتباه از آن استفاده شده است.

ما اصولاً  فردی که از استعداد ذهنی خارق‌العاده یا توانایی‌های خلاقانه بهره می‌برد را به درستی نابغه می‌خوانیم اما باید بدانیم اصولاً این توانایی ‌ها به طور نهفته در بسیاری از انسان‌ها وجود دارند اما بالفعل کردن آنها‌ست که آموزش، تلاش و دقت می طلبد.

در واقع تحقیقات بسیاری نشان می‌دهند که شاید بهره بردن از استعداد ذاتی برای رسیدن به نتایج خارق‌العاده، شرطی لازم باشد اما به تنهایی نمی‌تواند در این مقوله کفایت کند. بسیاری از موفقیت‌های عظیم در گرو تفکر مثبت، عادات صحیح و تمرینات متمادی است.یک ساعت تمرین روزانهبه تعریف عموم مردم ون‌گوگ، موتزارت و ماری کوری از نوابغ تاریخ به شمار می‌روند اما مسلما آنها نیز یک شبه به نقاش، موسیقیدان و شیمیدان تبدیل نشده‌اند. آنها با تکیه بر استعداد ذاتی، روزشان را به تفکر، مطالعه، تحقیق، تمرکز و فعالیت اختصاص داده و مسیر پیشرفت را قدم به قدم طی کرده‌اند تا به نتایجی باور نکردنی برسند. تا جایی‌که دستاوردهایشان در تاریخ غیر قابل دسترسی به یادگار باقی مانده است.

کارشناسان در مطالعات بی‌شمار خود به این حقیقت رسیده‌اند که بسیاری از اشخاص به طور بالقوه نابغه‌اند و تنها نیاز دارند چند نکته‌ی اساسی را رعایت کرده تا تواناییشان را به بهترین حالت خود برسانند. در واقع تنها کافیست یک ساعت تمرین روزانه را به شکلی مناسب و برنامه ریزی شده صرف کنید تا به یک نابغه‌ها تبدیل شوید. روند یک ساعت تمرین روزانه به شرح زیر است؛

۱۰ دقیقه به تفکر بپردازید

تا بحال شده این سوال‌ها را از خود بپرسید:

«من چرا اینکار را می‌کنم؟»

«چه چیزی در دنیا مرا به وجد می آورد؟ چه چیزی را دوست ندارم؟»

«زندگی من چقدر با اید‌ه‌آلم فاصله دارد؟ اگر فاصله زیاد است چرا این‌طور شده است؟»

این پرسش‌ها تنها سوال‌های اولیه و سطحی است. هرچه در جوابدهی به این سوالات صادقتر باشید، آرام آرام به مسائل عمیق‌تری می‌رسید. این گونه پرسش‌ها باعث می‌شود به درک عمیقی درباره‌ی شخصیت، ارزش‌گذاری، علایق، مشکلات و چالش‌های خود برسید. دانستن این مطالب، راه و روند درست زندگی کردن براساس عقایدتان را به شما‌ می‌دهد و مشخصاً باعث می‌شود روز‌ها را به آسانی و پرانرژی بگذرانید.

ضمن اینکه در حین این سوال‌ و جواب‌ها، ایده ها و تفکرات خلاقانه‌ای نیز در زمینه‌های مختلف به ذهن شما خواهد رسید. پس بهتر است دفترچه یادداشتی با خود به همراه داشته باشید.

۲۰ دقیقه را به مطالعه اختصاص دهید

خواندن بهترین راه برای سپری کردن اوقات فراغت است. ذهن‌های بسیاری تفکرات و اندوخته‌های ارزشمندی را با جهانیان به اشتراک گذاشته‌اند و تنها کافیست جهت بهره بردن از آنها ۲۰ دقیقه در روز را برای این مهم وقت بگذارید.

با اینکه فضای مجازی، محتوای بی‌شماری برای مطالعه در اختیار شما قرار می‌دهد اما باز هم نمی‌تواند جادویی بودن کتاب‌ها را بازسازی کند.

مطالعه‌ چنین مطالبی شاید در ذهن شما جرقه‌ای بوجود آورد اما اصلاً با آتش بازی ای که خواندن یک روایت یا جزئیات یک مقاله‌ی تحقیقی در ذهن شما ایجاد می‌کند قابل مقایسه نخواهد بود.

شما با تخصیص ۲۰ دقیقه‌ از هر روز سال به مطالعه، می‌توانید ۱۵ صفحه از یک کتاب را بخوانید.بدین شکل شما در پایان یک سال ۱۵ تا ۲۰ کتاب را به اتمام رسانده‌اید.

تجربه ثابت کرده، خواندن یک کتاب در شرایط زمانی و فکری مناسب قادر است روند زندگی افراد را تغییر دهد. باور کنید با تعهد به این ۲۰ دقیقه در روز، ۲۰ موقعیت مناسب برای خود ایجاد خواهید کرد.

پس با این اوصاف، مطالعه بیشترین برگشت سرمایه مالی و زمانی را برای شما به همراه خواهد داشت.

۳۰ دقیقه روی فعالیت خود تمرکز کنید

بدون شک بهترین آموزگار جهان پروسه انجام فعالیت است. زمانی که تمام تمرکزتان را معطوف به فعالیت خود کنید، بدن و ذهن شما در انجام آن با هم هماهنگ شده در نتیجه موقعیتی ایجاد خواهد کرد که می توانید شرایط را بهبود بخشیده و توانایی ها خود را تقویت کنید.

طبیعی است شما هر چه بیشتر برای انجام یک نوع فعالیت وقت بگذارید در آن مهارت بیشتری پیدا خواهید کرد اما مسئله فراتر از این مطلب می‌رود. در مراحل عمیق تمرکز، بدن و ذهن قابلیت این را دارند که خود را به چالش بکشند. در این مراحل می‌توانید درک درونی اطلاعات را بالا برده و جزئیاتی را مشاهده کنید که قبلاً آن‌ها را ندیده بودید. با اطلاع از این جزئیات می‌توانید روند پیشرفت را تسریع ببخشید.

روند صحیح و درست یادگیری، نخست باید آموخته شود. فهمیدن راه درست در این زمینه، یکی از مهمترین عوامل پیشرفت در دنیای سریع و مدرن امروز است.

در این صورت شما با تنها نیم ساعت تمرکز بیشتر در فعالیتتان می‌توانید پیشزفت چشم‌گیر و محسوسی داشته باشید. این مطلب نه تنها به شکوفایی استعداد نهفته‌ی شما می‌انجامد بلکه قابلیت‌های ذهنیتان را نیز افزایش خواهد داد.

از امروز یک ساعت تمرین روزانه را آغاز کنید

در نگاه اول به نظر می‌رسد که بسیاری از افراد این یک ساعت تمرین روزانه را انجام می‌دهند. این مطلب تا حدی حقیقت دارد، در واقع روند انجام این یک ساعت تمرین روزانه است که افراد موفق را از بازنده‌ها جدا می‌کند.

بازنده‌ها؛

  • ۱۰ دقیقه در روز به تفکر می‌پردازند اما عمیقاً این کار را انجام نمی دهند.
  • ۲۰ دقیقه را به مطالعه اختصاص می‌دهند ولی مطالب باارزشی نمی‌خوانند.
  • ۳۰ دقیقه روی فعالیت خود تمرکز می‌کنند اما با هدف پیشرفت و بهبود اینکار را انجام نداده و مرتباً حواسشان پرت می‌شود.

بیشتر افراد باهوش و موفق، راه پیشرفت را لحظه‌ای و ناگهانی سپری نکرده‌اند. آنها جادوگر یا موجودات فضایی نیستند تنها به جزییاتی اهمیت می دهند که توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته می‌شود.

بدانید و آگاه باشید که شاید همه‌ی ما نابغه به دنیا نیامده باشیم اما می توانیم در راه زندگیمان، روندی هوشمندانه در پیش گرفته و لحظه لحظه پیشرفت کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • علی بیات
    علی بیات | ۲۷ دی ۱۳۹۶

    آقای فرشاد حسن پور بنده گفتم همه میان نظر میدن که اکثرا خودشون رو قاطی متخصصا میدونن. شما یه توجه دیگه بکن به نظر بنده

  • Silencer
    Silencer | ۲۷ دی ۱۳۹۶

    @علی بیات
    آدم که نباید پای هر موضوعی امضای شخصی و یا نظر شخصی خودش رو ثبت کنه! بعضی مطالب رو باید فقط خوند و استفاده کرد و در نهایت میشه یک نظر با محتوای تشکر برای نویسنده یا گردآورنده و یا مترجم رو ارسال کرد. اما اگر دیجیاتو یه سیستم ثبت رای برای هر مطلب قرار می‌داد خیلی خوب میشد، اینجور میشد فهمید چند نفر مطلب رو مطالعه کردند و چند نفر مطلب رو پسندیده و یا نپسندید و این هم به کاربر کمک میکنه و همه با خود دیجیاتو که بفهمه کدام مطالب جذابیت بیشتری برای کاربران سایت داره.

    • Ali.T
      Ali.T | ۲۷ دی ۱۳۹۶

      دیجیاتو و مدیریتش از این کارا بلد نیست
      اینا برن اپشون رو درست کنن بعد چندسال، نظر سنجیو رای گیری ایشالا تو سده آینده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی